عذرخواهی برنامه دستپخت از مردم

عذرخواهی برنامه دستپخت از مردم

به عوامل برنامه دستپخت باید گفت قبل از همه اینها اصول عذرخواهی مؤثر را از مردم یاد بگیرید. یکی یه نعل و یکی به میخ زدن را فراموش کنید.

پایگاه خبر ی گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: سید وحید حسینی مجری و تهیه کننده برنامه دستپخت گفت: «از مردم عذرخواهی می‌کنم. می‌دانیم که لحن خوبی نداشتیم اما این را هم باید بگوییم که آشپزی برای‌مان بسیار جدی است. جالب است بدانید همان شرکت‌کننده خودش دانشجوی برنامه است و همین الان سرکلاس است. اینجا قرار است آشپزی کنیم. چرا عادت داریم در مقابل از هم تعریف کنیم اما پشت هم انتقاد کنیم؟ ما می‌گوییم غذای شما بد است. آن‌قدر بد است که نمی‌شود آن را خورد. این برخورد جدی برای تمرین بیشتر شخص است.

عذرخواهی برنامه دستپخت از مردم

متأسفانه برخی به دنبال لایک و کامنت بودند و از این قضیه سوءاستفاده کردند. وقتی برای بچه‌ها کلاس رایگان برگزار می‌کنیم معلوم است که اساتید از اشتباه آن‌ها در این حد ناراحت شوند. طرف پای پست من فحش داده و بعد گفته شما خیلی با آن خانم بد صحبت کردید! فحاشی می‌کنند و می‌گویند تربیت ندارید! در آینده لحن درستی خواهیم داشت اما رویه داوری جدی را همچنان ادامه می‌دهیم.»

گوردن رمزی وطنی در راه است

بسیاری از مخاطبان برنامه رفتار مجری کارشناس برنامه دستپخت را کپی از رفتار «گوردون رمزی» سرآشپز معروف دانسته‌اند. همیشه الگوبرداری برایمان آسان‌تر است. ما به محتوای رفتار و هنجارهای جامعه و خط قرمزها و کرامت انسان‌ها توجه نمی‌کنیم. مدیایی مانند تلویزیون اتفاقاً قرار است همه این کارها را با هم انجام بده و ظاهراٌ سنگ بزرگی برداشته که علامت نزدن است.

وقتی ناظر نظارت نمی‌کند

پخش برنامه‌های تلویزیونی با نظارت انجام می‌شود. بارها در برنامه‌هایی مانند «نود» و «خندوانه» یا سریال‌ها و فیلم‌های خارجی این نظارت و نمادهای آباژورطور آن را دیده‌ایم اما ظاهراً ناظر برنامه صدای برنامه را قطع کرده و فقط یک نظارت سرسری انجام داده است. ادبیات «پژمان علیزاد» سرآشپز بین‌المللی در شأن رسانه نبوده ‌است. جالب اینکه حتا مخاطب این ادبیات هم چندان جا نمی‌خورد. انگار این تحقیر و توهین‌ها در همه زمان ضبط برنامه بوده است.

بی‌احترامی را عادی‌سازی نکنید

جلوی عادی سازی بی‌احترامی به مردم در رسانه ملی را گرفت. فرقی نمی‌کند داستان برنامه «اکسیر» با اجرای فرزاد حسنی و بی‌احترامی به یک هنرور باشد یا در یک برنامه آشپزی یا هر برنامه دیگر. مردم را بیشتر از این از تلویزیون فراری ندهید. قبل از همه اینها اصول عذرخواهی مؤثر را یاد بگیرید. یکی یه نعل و یکی به میخ زدن و فرافکنی و توهم افزایش لایک و کامنت را در عذرخواهی‌های رسمی فراموش کنید. هر چند مردم هم بیشتر باید روی نحوه انتفاد کردن در بسترهای مجازی تمرین کنند.

پایان پیام

کد خبر : 106729 ساعت خبر : 7:26 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=106729
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات