قیمت شیر را از هر طرف که بخوانی دلت ریش می‌شود

قیمت شیر هر بطری ۵۰۰۰ تومان شد و افزایش غیرقانونی قیمت لبنیات همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی  شیر هر بطری ۵۰۰۰ تومان شد و افزایش غیرقانونی قیمت لبنیات همچنان ادامه دارد.

قیمت انواع شیر در بازار هفته گذشته با افزایش عجیب و غریبی مواجه شد، اما هیچ یک از نهادهای نظارتی متولی در این زمینه پاسخگو نیستند.

صنایع لبنی دوباره و در هفته گذشته قیمت محصولات خود را افزایش دادند که به عنوان مثال می‌توان به قیمت انواع شیر پاستوریزه، کم چرب، ‌نیم چرب و پرچرب اشاره کرد که در بندهای مختلف از ۳۹۰۰ تومان تا ۵۰۰۰ تومان متفاوت است.

قیمت انواع شیر

لیست قیمت انواع شیر پاستوریزه در بازار این‌طور تغییر کرده است:

قیمت انواع شیر در بازار
قیمت انواع شیر در بازار

با توجه به اینکه سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس در ماه مرداد افزایش ۱۷ تا ۳۲ درصدی قیمت شیر و فرآورده‌های دامی را قانونی دانسته بودند و در ادامه گفته بودند که: «با افزایش یکباره قیمت شیر و فرآورده‌های دامی مخالفم.

اما وقتی قیمت شیر چند سال متمادی افزایش داده نمی‌شود و نوسانات ارز که روی نهاده‌های تاثیر مستقیم دارد، اتفاق می‌افتد چاره‌ای جز افزایش قیمت برای انجمن صنایع لبنی باقی نمی‌ماند.

اگر قیمت شیر و مواد لبنی بر اساس تورم سالانه افزایش می یافت امروز شاهد ۱۷ تا ۳۲ درصدی قیمت نبودیم.» دیگر جایی برای اعتراض ما مردم شیر خوار باقی نمی‌ماند.

البته وقتی با کاهش قیمت ارز، قیمت شیر همچنان بالا و بالاتر می‌رود، همه مسئولان روزه سکوت را بر اظهار نظر ترجیح می‌دهند.

نمونه نه چندان دور این اتفاق در ماه مهر بود که یکی از شرکت‌های لبنی ۳ نرخ متفاوت برای قیمت شیر در سه تاریخ نزدیک به هم اعلام کرد.

به هر حال چه قانونی و چه غیر‌قانونی افزایش قیمت شیر و سایر محصولات لبنی موجب کاهش مصرف آن خواهد شد و دود این کاهش مصرف اول به چشم فرزندان‌ این سرزمین و سپس همه جامعه خواهد رفت.

متاسفیم که در ۱۰ یا ۱۵ سال آینده باید منتظر افزایش بیماری‌هایی همچون پوکی استخوان و سرطان ناشی از عدم خروج و دفع رادیکال‌های آزاد و فلزات سنگین در بدن  به دلیل عدم مصرف لبنیات باشیم.

پایان پیام

کد خبر : 104892 ساعت خبر : 11:18 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=104892
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات