لشگر سلبریتی ها و ورود به هر چه که می‌دانند و نمی‌دانند

این روزها لشگر سلبریتی ها به راحتی و بی هیچ توپ و تانکی و فقط با نام‌شان فضای مجازی را اشغال کرده‌اند.

پایگاه خبری گلونی، سمیه باقری حسن‌کیاده: این روزها لشگر سلبریتی ها به راحتی و بی هیچ توپ و تانکی، و فقط با نام‌شان فضای مجازی را اشغال کرده‌اند.

همان ستاره‌های سابق که آسمان هنر و فرهنگ و ورزش و… هر جامعه‌ای را چند صباحی روشن می‌کنند و بعد به ناگاه یا به آرامی افول می‌کنند.

همان سلبریتی ها که تا وقتی در آسمان هستند، با حضور در محافل و مهم‌تر از آن با فعالیت پیگیر در فضای مجازی درباره هرچه که تخصصی در آن دارند و ندارند، حرف می‌زنند و درست و غلط را به فالوورهای‌شان دیکته می‌کنند.

حال این‌که آیا ستاره بودن می‌تواند مجوز مرجع بودن باشد یا خیر، و آیا سلبریتی شدن با خود مجوز صحبت کردن درباره آن‌چه که تخصص‌اش را نداریم، می‌دهد یا خیر، را خود ستاره‌ها یا سلبریتی ها باید جواب بدهند.

اما با یک نگاه به صفحات مجازی و بعضی اظهار‌نظرهای کارشناسی نشده سلبریتی ها و بعد عذر‌خواهی‌های مکرر‌شان، قطعا به پاسخ خیر خواهیم رسید.

ستاره‌ای که می‌داند چطور آسمان فرهنگ را روشن کند

در این شلوغ بازاری که بعضی سلبریتی ها و ستاره‌ها راه انداخته‌اند، هستند ستاره‌هایی که می‌دانند چطور و کجای آسمان را روشن کنند که فرهنگ جامعه‌شان از این روشنایی بهره ببرد.

هستند تاثیر‌گذارانی که با همه شهرت و محبوبیت خود می‌دانند که گلیمی دارند و پاهایی که نباید از گلیم‌شان درازتر شوند.

صفحه شخصی مهراوه شریفی‌نیا در اینستاگرام را نگاه می‌کردم. دیدم که او بی‌هیچ سر و صدایی همان کاری را می‌کند که نیازمند آنیم؛ او از کتاب می‌گوید و آن‌چه که می‌خواند، بی‌هیچ حاشیه‌ای!

تصویری از صفحه مهراوه شریفی نیا
تصویری از صفحه مهراوه شریفی نیا

هرچند که ممکن است عده‌ای این حرکت را به خاطر جنبه تبلیغاتی‌اش برای ناشر و مولف و مترجم نپسندند، اما چه خوب که اگر تبلیغی هم هست برای ارتقای دانش و رشد روح و روان مغزمان باشد.

تبلیغی که نه دخالتی در سیاست دارد، نه در اقتصاد و نه هر آنچه که نویسنده تخصصی در آن ندارد.

تصویری از صفحه مهراوه شریفی نیا
تصویری از صفحه مهراوه شریفی نیا

هر‌چه هست کتاب است و چند خطی حس شخصی. نه لقمه جویده شده کتاب را در دهان‌مان می‌گذارد و نه سخت می‌نویسد که از کتاب زده شویم.

تصویری از صفحه مهراوه شریفی نیا
تصویری از صفحه مهراوه شریفی نیا

سلبریتی ها و امیدواری

به امید روزی که سلبریتی ها یا اینفلوئنسرها و یا هر اسمی که قرار است در آینده در فضای مجازی عقایدش را به فالوورهایش دیکته کند، در موضوعی که وارد است، وارد شود.

پایان پیام

کد خبر : 105796 ساعت خبر : 8:03 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=105796
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات