مصرف لبنیات و پوکی استخوان شوخی نیست

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: قیمت لبنیات شوخی‌شوخی بالا می‌رود و سرانه مصرف و سن پوکی استخوان جدی‌جدی پایین می‌آید!

یک زمانی بود اگر در خانه کسی بودی و صاحب‌خانه می‌خواست مجابت کند که در منزلش بمانی تعارف این‌چنینی می‌کرد: بمانید با هم یک نان و ماستی می‌خوریم. حالا اما قیمت ماست طوری شده دیگر بگویی بمان برایت از بیرون پیتزا سفارش می دهیم به صرفه‌تر خواهد بود.

با گران شدن قیمت لبنیات هر روز این محصولات از سفره عده‌ای حذف می‌شوند. محصولاتی که جز اساسی‌ترین نیازهای هر انسانی برای تضمین سلامتی هستند.

محصولاتی که اگر به موقع و در حد و اندازه معقول استفاده نشوند سبب بروز مشکلاتی جبران ناپذیر می‌شوند.

پوکی استخوان : یک از هزار مشکل

پوکی استخوان فقط یکی از نتایج کمبود ویتامین‌های محصولات لبنی است. و مشکل اینجاست فقط لبنیات نیست که از سبد خانوار کم شده.

همین‌طور ادامه دهیم کم‌کم نان هم از سر سفره حذف خواهد شد. همین الان قیمت بسیاری از مواد خوراکی مثل میوه، گوشت و مرغ بسیار بالاست. لبنیات هم که در ماراتن گرانی مدام در حال پیشی گرفتن از بقیه خوراکی‌ها است.

خب میوه نخریم، گوشت و مرغ هم نخریم. یعنی یک نان و ماست ساده هم نباید فراهم باشد؟

 این فاکتورگرفتن‌ها تا یک جایی جواب می‌دهد؛ از یک جایی به بعد هرکس نیازهایش را از دیگران تامین می‌کند، دزدی و اختلاس‌های پیاپی، کلاهبرداری‌ها، کم فروشی‌ها و هزار و یک حقه دیگر از همین جا شروع می‌شود.

کاش دولت حالی به حال خراب جیب مردم و گرانی‌های وحشتناک کند.

کیفیت زندگی فراموش شد

واقعیت این است کیفیت زندگی این روزها به طرز قابل توجهی پایین آمده است. بسیاری از مردم زیر خط فقر هستند. امکان برآورده کردن نیازهای اولیه زندگی‌شان را ندارند. پس در چنین جامعه‌ای هر آن باید آماده بود برای اتفاق‌های ناگوار و حوادث پیش‌بینی نشده.

کاش این‌بار نوشدارو را پیش از مرگ سهراب بیاورند. دارویی برای درمان همه‌ی مردم.

پایان پیام

کد خبر : 104576 ساعت خبر : 11:15 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=104576
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات