ممنوع کردن ورزشگاه برای زنان جوانمردی نیست

رسم جوانمردی می‌گوید به‌وقت برد‌‌ باخت باید فوتبالیست‌ها را تشویق کرد.

پایگاه خبری گلونی، نگار فیض آبادیاسحاق جهانگیری، این‌بار از ناجوانمردی می‌گوید و با ماجرای فوتبال، سوژه خبرها شده است.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به حضور خود در ورزشگاه آزادی برای تماشای مسابقه فینال لیگ قهرمانان فوتبال آسیا گفت:

«برخی دوستان می گفتند که ممکن است تیم پرسپولیس در این مسابقه پیروز نشود و شاید بهتر باشد که شما به تماشای این بازی نروید؛ اما من گفتم که این ناجوانمردی است».

رسم جوانمردی در ورزش

اگر حمایت از تیم‌های ورزشی، فقط به زمانی محدود شود که صدرنشین هستند و می‌برند، روحیه‌ ورزشکاران هم پایین می‌آید. رسم جوانمردی می‌گوید به‌وقت برد‌‌و‌باخت باید فوتبالیست‌ها را تشویق کرد.

سوال کلیدی حسن روحانی

حسن روحانی هم بعد از بازی پرسپولیس_کاشیما یک سوال کلیدی پرسیده است: «چه ایرادی دارد بخشی از استادیوم ورزشی که هیچ منافاتی با قانون و شرع و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ندارد، به بانوان اختصاص پیدا کند؟».

برای ما هم سوال است

واقعاً چرا این سوال، زودتر به ذهن خودمان نرسید؟ اما خب الآن می‌پرسیم که رفتن زنان به ورزشگاه چه ایرادی دارد؟ البته چه کنیم که کاری از دست‌مان برنمی‌آید و فقط بلد هستیم بپرسیم چرا؟ اما اینکه چطور ایشان هم مثل ما فقط می‌رسند چرا؟ سوالی است که جوابش را نمی‌دانیم!

گرچه استادیوم رفتن، تمام آرزوی زنان کشور نیست، اما به‌هر‌حال یکی از ده‌ها انتظار زنان است که درهای بسته ورزشگاه به رویشان باز شود. کاش رئیس‌جمهور بداند که اگر قرار بود با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین بشود، الآن نه تورم داشتیم، نه معضل بی‌کاری و … ولی چه کنیم که همه این مشکلات هستند و با سخنرانی‌ حل نمی‌شوند.

رسم جوانمردی در سیاست

ای‌کاش جهانگیری رسم جوانمردی در سیاست را هم می‌دانست و صدای مردم را بهتر می‌شنید. اینکه مسئولان به مردم قول بدهند اما آن را فراموش کنند ناجوانمردی است.

اینکه درخواست زنان برای رفتن به استادیوم، فقط در یک مدت کوتاه، مهم شود و خیلی زود هم از یاد برود، ناجوانمردی است. اگر حمایت نکردن از تیم فوتبال، آن‌هم وقتی‌که امکان شکستش وجود دارد، برای جهانگیری ناجوانمردی تلقی می‌شود، باید به ایشان بگوییم حمایت نکردن از یک ملت، آن‌هم زمانی که حق دارند حمایت شوند، رفاه و آرامش داشته باشند هم قطعاً نوعی ناجوانمردی است و مسئولان باید چاره‌ای پیدا کنند.

پایان پیام

کد خبر : 106084 ساعت خبر : 11:41 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=106084
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات