نظارت ضعیف بلای جان کشور

نظارت ضعیف موجب شده است تا مدیرانی در زیرمجموعه خود، بحث نظارت بر حسن انجام کار را تبدیل به عبارتی کلیشه‌ای کنند.

پایگاه خبری گلونی، معین بادپایکی از پل‌های یاسوج سه ماه پس از افتتاح ریزش کرده است. مسئولان هم اعلام کرده‌اند مقصران به قوه قضایی معرفی می‌شوند.

متاسفانه نگاهی که برخی از معدود مسئولان دارند این است که عمر مفید هر پروژه به میزان حضور آنها در آن پست مدیریتی کفایت می‌کند. همین نگاه هم موجب می‌شود تا چنین اتفاقاتی را در جاهای مختلف شاهد باشیم.

نظارت ضعیف بزرگترین ضعف کشور

متاسفانه باید پذیرفت یکی از بزرگترین ضعف‌ها، مربوط به نهادهای نظارتی است. اگر برخی از کالاهای ساخت داخل همچون اتومبیل با پایین‌ترین کیفیت ممکن به دست مشتری می‌رسد، اگر یک مسکن نوساز بعد از مدت کوتاهی، تبدیل به خانه کلنگی می‌شود، اگر در حوزه پزشکی، هزاران فرد بدون تخصص دست به جراحی می‌زنند، اگر فروشندگان غیرقانونی در همه جای کشور، داروهای قاچاق می‌فروشند، اگر روزانه میلیون‌ها لیتر سوخت از کشور قاچاق می‌شود، اگر کالاهای به سرقت رفته دوباره در بازار به فروش می‌رسد، اگر بسیاری از شرکت‌ها از زیر بار پرداخت مالیات با ده‌ها ترفند فرار می‌کنند و ده‌ها اتفاق دیگر، همه آنها مربوط به افراد و سازمان‌هایی است که وظیفه‌شان را به درستی انجام نمی‌دهند.

حسن انجام کار و نظارت ضعیف

مدیرانی که در زیرمجموعه خود، بحث نظارت بر حسن انجام کار را تبدیل به عبارتی کلیشه‌ای کرده‌اند تا در واقعیت اثری در آن نباشد. همین موضوع هم موجب می‌شود تا گاهی اوقات هم بودجه عمومی کشور تلف شود و هم خسارت مادی و معنوی به خصوص در حوزه سلامت به خانواده‌ها و افراد جامعه برسد.

مسئولان بهتر از هرکسی می‌دانند اگر یک فرد از اعضای یک خانواده در هر نقطه‌ای از کشور دچار ضرری چه از لحاظ روحی و جسمی و چه از لحاظ مالی شود، به صورت دومینووار، اثرات خودش را در ده‌ها حوزه دیگر و در نگاهی کلان‌تر در کل جامعه و کشور می‌گذارد.

تاثیرات مالی، روحی و روانی، فرصت سوزی، تهدیدآفرینی و ده‌ها نکته دیگر تنها بخشی از اثرات یک اتفاق کوچک از دید مدیران است.

مخلص کلام اینکه کشور بیش از هر موضوع دیگری به نظارت دقیق، جامع و گسترده نیاز دارد تا با جلوگیری از هدررفت سرمایه ملی، بتوان به برنامه‌های درازمدت رنگ واقعیت پاشید.

پایان پیام

کد خبر : 106687 ساعت خبر : 6:08 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=106687
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات