هیات کوهنوردی مشهد از موضع خود کوتاه آمد

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: در پی فشارهای وارده در ۲۴ ساعت گذشته در موضوع جنجالی بخشنامه الزام اخذ رضایت نامه از پدر و همسر برای بانوان کوهنورد در مشهد، هیات کوهنوردی مشهد از موضع خود کوتاه آمد.

خدا را شکر بالاخره یک جایی واکنش‌ها و اعتراض‌ها به کار آمد و این احساس ناموجود بودن‌مان اندکی تقلیل پیدا کرد.

ای کاش پیش از انتشار چنین خبرها و تصمیم‌هایی جوانب آن سنجیده شود.

گمان نکنم در جامعه‌ای که ادعای پیشرفت و برابر کردن شرایط انسان‌ها صرف نظر از جنسیت‌شان را دارد اخذ چنین تصمیماتی زیاد جالب باشد.

و نباید فراموش کرد که بازخورهای آن چه در سطح کشور و چه در سطح بین‌الملل اثرات مخربی خواهد داشت.

اما نمی‌خواهم با بدبینی کامل به این خبر نگاه کنم و از نگاه یک زن مظلوم موضوع را نقد کنم. شک ندارم کسانی که این تصمیم را گرفته‌اند لابد دلایل خاص خودشان را داشته‌اند اما آیا واقعا می‌شود چنین قانونی را بدون آن‌که از ان سوءاستفاده شود اجرا کرد؟

تا به الان کم نبوده‌اند زنانی که به دلیل نداشتن اجازه همسر از موفقیت‌های زندگی و موقعیت‌هایی که شاید یک بار در زندگی‌شان بوده جا مانده‌اند. پس چرا باید کاری کرد که دایره این محروم ماندن ها بیش‌تر شود؟

هیات کوهنوردی مشهد و سایر ورزشکاران

چه ورزشکارانی که به دلیل نداشتن اجازه همسر به مسابقات نرسیدند، چه موقعیت‌های علمی و فرهنگی و اجتماعی که به دلیل وجود چند قانون ضایع نشد.

اما حالا در عصر و دوره‌ای هستیم که زن‌ها در جایگاه‌های اجتماعی درست مثل مردان و گاه موفق‌تر حضور دارند. دیگر نمی‌شود به صرف زن بودن آن‌ها را از حقوق اولیه هم محروم کرد.

برای جلوگیری از این همه واکنش منفی که گاه مثل این بار سبب لغو تصمیم می‌شود بهتر است پیش از تصویب نهایی، از زنان اجتماع هم نظرسنجی شود.

اگر موضوع خطرات ناشی از این ورزش است که می‌شود این قانون را دوطرفه کرد. یعنی مردان هم مجوز بگیرند!

باور کنید ما گیج و مبهوت مانده‌ایم که حواشی وزیر زن در کابینه را باور کنیم یا زنی که اجازه کوه رفتن ندارد.

تکلیف‌مان معلوم شود خیلی خوب است!

پایان پیام

کد خبر : 106132 ساعت خبر : 10:41 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=106132
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات