گلونی

اعضای هیات علمی سیزدهمین جشنواره شعر فجر انتخاب شدند

اعضای هیات علمی سیزدهمین جشنواره شعر فجر انتخاب شدند

اعضای هیات علمی سیزدهمین جشنواره شعر فجر انتخاب شدند

اعضای هیات علمی سیزدهمین جشنواره شعر فجر انتخاب شدند

اعضای هیات علمی سیزدهمین جشنواره شعر فجر انتخاب شدند

به گزارش پایگاه خبری گلونی؛ به نقل از ایسنا بر اساس خبر رسیده، سیدعباس صالحی در احکام جداگانه‌ای، جعفر ابراهیمی، عباس احمدی، بهزاد خواجات، حکیمه دبیران، محمد سلمانی، محمدکاظم کاظمی، جواد محقق و سیدعلی میرافضلی را به عنوان اعضای هیات علمی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر منصوب کرد.

پیش‌تر نیز در حکمی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهمن ساکی به عنوان دبیر علمی و مهدی قزلی به عنوان دبیر اجرایی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر منصوب شده بود.

بر اساس اعلام دبیرخانه، مراسم پایانی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی جشنواره شعر فجر بهمن‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

دهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر

اسامی داوران و برگزیدگان بخش‌های مختلف دهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر به این شرح است:

بخش درباره شعر

هیأت داوران: علیرضا فولادی، محمدسرور مولایی، بهادر باقری.

در این بخش کتاب «مکتب هرات و شعر فارسی» نوشته حسن نصیری‌ جامی از انتشارات مولا مورد تقدیر قرار گرفت و کتاب «نجوم قدیم و بازتاب آن در ادب پارسی» نوشته عباس ماهیار، از انتشارات مؤسسه اطلاعات به عنوان اثر برگزیده شناخته شد.

بخش کودک و نوجوان

هیأت داوران: مصطفی رحماندوست، مریم جلالی و انسیه موسویان.

هیأت داوران این بخش، مجموعه ۷ جلدی قصه نمایش کودکان، نوشته مهری ماهوتی از انتشارات سوره مهر را به عنوان اثر شایسته تقدیر معرفی کرد و کتاب‌های «هر گلابی یک چراغ» نوشته کمال شفیعی، از انتشارت سوره مهر و «یک قوری پر از قور» نوشته مریم هاشم‌پور از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را مشترکا به عنوان اثر برگزیده، جایزه داد.

بخش شعر بزرگسال

داوران: سعید بیابانکی، مصطفی علیپور، بهمن ساکی

داوران این بخش، هیچ اثری را به عنوان برگزیده معرفی نکردند و دو کتاب مجموعه غزل‌های «پری‌خوانی» سروده امیرحسین اللهیاری، از انتشارات قطره و «سکته سوم» سروده مرحوم غلامرضا بروسان، از انتشارات نیماژ را آثار تقدیری این بخش دانستند.

بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان برای دومین سال متوالی، مجری برگزاری جشنواره بین‌المللی شعر فجر بود که در دوره دهم آن، محافل این جشنواره علاوه بر ۱۰ شهر داخلی در کشورهای افغانستان، تاجیکستان و لبنان نیز برگزار شد.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل