قرار شده تبلیغات موسسات کنکوری و هرآنچه که مخاطب را یاد آن امتحان کوفتی میاندازد کم بشود. چون گفته میشود تبلیغات صدا و سیما آثار سوء دارد.
پایگاه خبری گلونی؛ محسن فراهانی: صداوسیما در پی ارسال نامهای مهم به شبکههای مختلف تلویزیونی دستور داد تبلیغات مؤسسات کنکوری در شبکههای مختلف تلویزیون به نصف کاهش یابد.
به طوری که سیدمرتضی میرباقری معاون سیما با توجه به برخی انتقادات نسبت به آثار سوء حجم بالای برنامههای تبلیغات مؤسسات کنکوری دستور داده شبکههای مختلف تلویزیون مدت زمان این برنامهها را به نصف کاهش دهند. همچنین آگهیهای بازرگانی با موضوع برنامههای کنکوری مهم تا هفتاد درصد کاهش خواهند یافت.
تبلیغات صدا و سیما
راستش را بخواهید در بین خبرهای امروز این خبر، خبر خوبی بود.
باور کنید مخاطب سرسام میگرفت از این همه تبلیغات موسسات کنکوری.
شاید بپرسید چی؟ باید بگوییم موسسات کنکوری.
شاید بپرسد کجا؟ باید عرض کنیم موسسات کنکوری.
شاید بپرسید هوم؟ باید بگوییم موسسات کنکوری.
شاید بپرسید…
دیدید؟ حتا حوصله یادآوریاش را هم نداریم. بس که این تبلیغات روی مخ بود.
حالا بروید و خدا را شکر کنید که خودتان کنکوری نیستید.
طفلک کنکوریها که با شنیدن و دیدن این تبلیغات کهیر میزنند.
شاید دیده باشید که در سالها پیش هرسال چند پیرمرد و پیرزن هم میآیند و کنکور شرکت میکنند.
فکر میکنید علت تصمیم به کنکور دادن ز گهواره تا گور دانشبجوی بود؟ نخیر.
این موسسات اینقدر تبلیغ میکنند، اینقدر تبلیغ میکنند، اینقدر تبیلغ میکنند که پیرزن و پیرمرد بیچاره هم میگویند:
برویم کنکور بدهیم ببینیم چیست این کنکور که تلویزیون صبح تا شب و شب تا صبح در حال تبلیغش است.
حالا در هر صورت که قرار شده این تبلیغات کاهش پیدا کند.
سوال
اما یک سوال این وسط پیش میآید.
مگر تبلیغات دیگر صدا و سیما آثار سوء در جامعه ندارند؟ یعنی دیگر تبلیغات صدا و سیما مشکلی ندارند؟
تبلیغات چیپس و پفک آثار سوء ندارد؟ تبلیغات کرم و صابون خرچنگ اثر سوء ندارد؟
تبلیغ بستههای آموزشی برای آموزش زبان کنیایی به جنینها آثار سوء ندارد؟
اوکی. قبول. ما به همینش هم قانع هستیم.
پایان پیام