تبلیغ کنکور در تلویزیون نصف شد
پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: به دستور معاون سیمای در سازمان صداوسیما، تبلیغات مؤسسات کنکوری در شبکههای مختلف تلویزیون به نصف کاهش یافت.
باور کنید در روزهای اولیه بعد از اعلام شدن نتیجه کنکور و همچنین در ماههای اول سال تحصیلی، تبلیغات کنکور آنقدر در تلویزیون زیاد است که آدم را در هر شرایط سنی و شغلی وسوسه میکند به اینکه از نو شروع کند به درس خواندن.
حتما میگویید این که اشکالی ندارد. بله اشکالی ندارد و اصلا ما از خدایمان هم باشد که کسی به تحصیل علم و دانش ترغیبمان کند ولی باور کنید هرچیزی که از حد بگذرد دیگر موثر نخواهد بود.
در حال حاضر تبلیغات کلاسهای کنکور و آزمونهای آزمایشی بیشتر به یک راه آسان برای خالی کردن جیب مردم تبدیل شده است.
گاه سطح این تبلیغات بسیار پایین است، منظورم ادعاهایی است که اصلا با عقل جور در نمیآید.
یادم است چند سال پیش بود بازار یکی از تبلیغات آموزشی داغ بود و آن تبلیغ مهم چیزی نبود جز یاد گرفتن زبان انگلیسی در خواب!
حالا این که گفتم یک مثال بود. همین تلویزیون خودمان در مورد کنکور و امتحان گاه تبلیغاتی پخش میکند که آدم دهانش باز میماند.
دیگر دانش آموختن که چیزی نیست که بخواهیم با وسوسه کردن مشتری را مجاب به خریدن آن کنیم.
تبلیغ کنکور در تلویزیون نصف شد
در کشور ما نگاهها نسبت به این موضوع از رویکرد آموزشی خارج شده و بیشتر حالت بازاریابی و کسب درآمد به خودش گرفته.
پس نیاز بود که چنین تصمیمی گرفته شود و بخش اعظمی از تبلیغاتی که نگاه علمی و آموزشی ندارند از میان حذف شوند.
ادعاهای جالب دیگری که همیشه برایم سوال است، تبلیغات تضمینی است.
مگر میشود برای آزمون کنکور که علاوه بر آموختنیها به شرایط روحی داوطلب هم بستگی دارد تضمین گذاشت؟
به هرحال همه اینها تبلیغاتی هستند که نیاز بود در موردشان اقدام عاجل صورت بگیرد.
پایان پیام