رشد توسعه لرستان از توسعه منابع انسانی شروع می‌شود

رشد توسعه لرستان از توسعه منابع انسانی شروع می‌شود

به گزارش پایگاه خبری گلونی، همایش رهیافتی نو برای توسعه استان لرستان، زیرمجموعه سلسله همایش‌های گفتگو و توسعه در تاریخ دوشنبه ۱۹ آذر ماه ۹۷ واقع در اتاق بازرگانی کشور برگزار شد.

در این جلسه که بیش از ۳ ساعت به طول انجامید، مدیران استانی و فعالان اقتصادی و کشاورزی هنرمندان ورزشکاران و نخبگان استان حضور داشتند.

مهندس شاه‌کرمی، معاون وزارت کار و رفاه اجتماعی گفت: رشد توسعه از توسعه منابع انسانی شروع می‌شود، یعنی اگر ما به منابع انسانی‌مان توجه کردیم و منابع انسانی ما در مسیر توسعه قرار گرفت، این منابع انسانی عامل توسعه خواهد شد و در نهایت ما به توسعه خواهیم رسید.

رشد توسعه لرستان از توسعه منابع انسانی شروع می‌شود

سخنرانی مهندس شاه‌کرمی

دانلود کنید

حقیقتش یکی از مشکلات استان ما و بخصوص شهر ما این است که شاید هم دلیل اصلی‌اش مسائل فرهنگی باشد، از وجود و حضور فرزندان صاحب فکر و توسعه‌یافته محروم هستیم.

یکی از دلایل توسعه‌نیافتگی استان لرستان، جداشدن فرزندان فرهیخته و صاحب فکرش است. البته در بحث سرمایه هم همین مشکل را داریم.

او افزود: اگر ما می‌خواهیم توسعه را در لرستان دنبال کنیم، باید زمینه برگشت صاحبان تفکر و فکر توسعه و صاحبان ثروت را به استانمان فراهم کنیم.

تا زمانی که جاذبیت شهر خرم‌آباد به‌عنوان مرکز لرستان قادر نباشد فرزندان خودش را حفظ کند، قادر نخواهد بود صاحبان سرمایه خارج از لرستان را جذب کند؛ این یک واقعیت مسلم است.

کویرهای کرمان و رفسنجان توسط خود رفسنجانی‌ها و کرمانی‌ها امروز به فرصتی برای مملکت تبدیل شدند. هیچ کسی از بیرون نرفت آن‌ها را آباد کند.

مهندس شاه‌کرمی در پایان اظهار داشت: اگر شما هم وزیر داشته باشید، امروز قانون، مقررات، محدودیت‌های مالی و اقتصادی کشور به این وزیر اجازه نمی‌دهد که بیاید به کمک لرستان و سرمایه‌گذاری دولتی انجام دهد.

بله، ما یک انتظار از دولت داریم، آن هم تقویت زیرساخت‌ها برای فراهم‌کردن زمینه حضور سرمایه‌گذاران خارجی یا داخلی است. امروز مطالبات ما از دولت می‌تواند در رابطه با زیرساخت‌ها باشد. اشتغال باید زمینه ایجاد تولید و سرمایه‌گذاری باشد. راه اشتغال از سرمایه‌گذاری و تولید است، تا ما زمینه سرمایه‌گذاری و تولید را فراهم نکنیم، اشتغال ایجاد نمی‌شود.

رهیافتی نو برای توسعه استان لرستان
رهیافتی نو برای توسعه استان لرستان

پایان پیام

کد خبر : 109268 ساعت خبر : 1:22 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=109268
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات