گلونی

سافاری پارک خرم‌ آباد هرگز ساخته نخواهد شد

سافاری پارک خرم‌ آباد هرگز ساخته نخواهد شد

سافاری پارک خرم‌ آباد هرگز ساخته نخواهد شد

استاندار لرستان از منصرف شدن سرمایه‌گذار سافاری پارک خرم‌ آباد از اجرای طرح خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، به نقل از ایسنا سید موسی خادمی در حاشیه جلسه بررسی پروژه‌های کلیدی حوزه گردشگری استان به طرح سافاری پارک در خرم‌آباد نیز اشاره کرد و گفت:

طرح سافاری پارک خرم‌ آباد بر اساس پیشنهاد یک سرمایه‌گذار مطرح شد و ما حمایت و همکاری لازم را داشتیم و مجوزهای اولیه صادر شد.

سرمایه‌گذار واگذاری حدود ۳۰ هزار هکتار زمین را درخواست کرده بود و باید در سطح ملی مطرح شود در این راستا چندین جلسه در تهران برگزار شد اما به دلیل شرایط جدید اقتصادی و نوسان قیمت‌ها، وی از این کار منصرف شد.

وی با بیان اینکه امروز هشت طرح مهم در این حوزه بررسی شدند، اظهار کرد: این طرح‌ها شامل هتل‌سازی و ایجاد مجتمع‌ها بودند که بررسی شد.

بخشی از این طرح‌ها مشکلات قدیمی و تاریخی دارند و کار برخی از این طرح‌ها پیچیده است اما به دنبال حل آنها هستیم.

خادمی بیان کرد: برخی دیگر از طرح‌ها روال عادی خود را طی می‌کنند و امیدواریم بتوانیم طبق زمان‌بندی، تعدادی از این طرح‌ها را در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری برسانیم.

مهمترین نکته این است که اگر هم تمام این طرح‌ها به بهره‌برداری برسند متناسب با نیاز استان در حوزه گردشگری نیست.

وی از بخش خصوصی خواست که در حوزه گردشگری استان ورود کرده و سرمایه گذاری کنند.

خادمی گفت: مدیران دستگاه‌های نظارتی، مردم، گروه‌های اجتماعی و سیاسی، نهادهای مردمی و مدنی و تمامی اقشار جامعه باید از سرمایه گذار حمایت کنند.

روند سرمایه‌گذاری در استان مشکل دارد برای همین حمایت از سرمایه‌گذار باید به یک جریان یا مطالبه اجتماعی تبدیل شود و دستگاه‌ها به جای مانع‌تراشی بخش خصوصی را حمایت کنند.

 انتظار می‌رود فضای عمومی و اجتماع جریان سرمایه‌گذاری را حمایت کند تا نهایتا در حوزه اشتغال نیز تاثیر خوبی داشته باشد.

سافاری پارک خرم‌ آباد هرگز ساخته نخواهد شد

سید امین قاسمی، ‎مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان نیز از بررسی هشت طرح گردشگری کلیدی در استان خبر داد و گفت:

یکی از این پروژه‌ها دهکده گردشگری مخملکوه است که هم‌اکنون این پروژه فعال بوده و بخش‌های اقامتی و سفره‌خانه سنتی آن در حال تکمیل نهایی است.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود این فاز تا اواخر بهمن جاری به بهره‌برداری برسد، تاکنون معبر و رمپ ورودی و خروجی آن توسط اداره کل راه و شهرسازی اجرا نشده است.

 ‎مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان به طرح گردشگری سد حوضیان نیز اشاره کرد و گفت:

مطالعات مجموعه توسط این اداره انجام شده و به تایید کارگروه گردشگری نیز رسیده است.

پروژه هتل صدف نیز یکی دیگر از پروژه‌های کلیدی حوزه گردشگری است. این طرح نیز فعال بوده و در حال تکمیل شدن است.

ساخت هتل شاپورخواست نیز از جمله این طرح‌هاست که هم‌اکنون فعال بوده و در حال تکمیل شدن است.

 ‎این مسئول، تعیین تکلیف نشدن مراحل واگذاری هتل بام خرم‌آباد به سرمایه‌گذار جدید را از جمله مشکلات این پروژه عنوان کرد و گفت:

همچنین عدم واریز جریمه ماده ۱۰۰ مربوط به پروژه و تسهیلات مورد نیاز توسط بانک عامل به دلیل اجاره‌ای بودن محل اجرای طرح از موانع آن است.

 ‎وی اضافه کرد: آسفالت جاده مجتمع گردشگری عطرستان نیز نیاز به پیگیری دارد که باید توسط شهرداری و راهداری اقدامات لازم انجام شود.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل