گلونی

قرار سبز حامیان طبیعت در هفته دوم آذر ماه ۱۳۹۷

در قرار سبز حامیان طبیعت تلاش کردیم مانند هفته‌های گذشته گوشه‌ای از فعالیت‌های گروه‌های مردمی حامی طبیعت سراسر ایران را پیش روی شما قرار دهیم.

به گزارش پایگاه خبری گلونی؛ گذر زیست بوم در هر مرحله از زندگی انسان‌ها کلیدواژه‌های متفاوتی دارد.

کلید واژه‌هایی چون مهربانی، احترام، مراقبت، حفظ، نگهداری، دوست داشتن، وفاداری، طراوت، شادابی، زندگی و … که از زبان فعالان عرصه محیط زیست جاری و با فعالیت‌هایی چون درختکاری، پاکسازی طبیعت از زباله، برگزاری کارگاه‌های مختلف، فرهنگسازی و … معنا پیدا می‌کند.

قرار سبز حامیان طبیعت

ما نیز در قرار سبز تلاش کردیم مانند هفته‌های گذشته گوشه‌ای از فعالیت‌های گروه‌های مردمی حامی طبیعت سراسر ایران را پیش روی شما قرار دهیم.

پویش «یلدا با طبیعت» هدایای خود را به حامیان طبیعت می‌دهد

قرار سبز محیط بانان با حامیان طبیعت در سراسر ایران

پویش «یلدا با طبیعت» به کوشش گروه «گنجه پشتیبان زیست بوم» و جمعی از «محیط بانان سراسر کشور» کار خود را آغاز کرد.

در این پویش که به مناسبت شب یلدا شکل گرفته است، هدایای تهیه شده توسط محیط بانان به حامیان طبیعت هدایایی اهدا شود. لازم به ذکر است تمام مردم می‌توانند در تامین هزینه این هدایا مشارکت کنند.

قرار سبز حامیان طبیعت

شهریار شیروان از زباله پاکسازی شد

قرار سبز در شهر شیروان استان خراسان شمالی

همایش ۶۹ «گروه طنین پاکبانان شیروان» در استان خراسان شمالی با پاکسازی خیابان شهریار از زباله برگزار شد.

دانش آموزان ایلامی کیسه‌های دائمی را جایگزین پلاستیک کردند

قرار سبز در شهر آبدانان استان ایلام

به کوشش «انجمن بانوان طبیعت دوست آبدانان» ایلام، در راستای حفظ محیط زیست و با شعار نه به پلاستیک دانش آموزان دبیرستان فراست برای خرید، کیسه‌های دائمی را جایگزین پلاستیک کردند.

حاصل کوهنوردی شیرازی‌ها ۵۰ کیسه زباله شد

قرار سبز در منطقه حصار استان فارس

۷۰ همنورد از «گروه کوهنوردی شاهین شیراز»، طبیعت دشتک به حصار در استان فارس را از زباله پاکسازی و بیش از ۵۰ کیسه زباله جمع‌آوری کردند. در ادامه برای ایجاد انگیزه و فرهنگسازی جوایزی نیز به شرکت‌کنندگان اهدا شد.

اولین بذرکاری و نهالکاری در فسا برگزار شد

قرار سبز در شهر فسا استان فارس

اعضای «گروه حافظان سبز اندیش فسا» در استان فارس اولین برنامه نهالکاری و بذر کاری خود را  در فاز ۵ فسا برگزار کردند.

قرار سبز حامیان طبیعت

مادرکشی به لاهیجان رسید

قرار سبز در شهر لاهیجان استان گیلان

به کوشش «انجمن رفتگران طبیعت استان گیلان» و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مستند اجتماعی و محیط زیستی مادرکشی در لاهیجان نمایش داده شد.

در حاشیه پخش این مستند نیز از میز فروش مجموعه گلدان ها و دست سازه‌های بازیافتی با عنوان «قوطی‌ها نمی‌میرند» رونمایی شد.

کاشت بذر در جوانرود کرمانشاه ادامه دارد

قرار سبز در شهر جوانرود استان کرمانشاه

در ادامه پویش زاگرسانه «انجمن سبز ماپریس جوانرود» در استان کرمانشاه  اقدام به کاشت بیش از ۵۰۰ بذر بلوط و بادام در کوه‌های اطراف جوانرود کرد. گفتنی است این منطقه در سال گذشته دچار آتش‌سوزی شدیدی شده بود.

بچه‌های مشهد مسئولیت پذیری را تمرین کردند

قرار سبز در شهر مشهد استان خراسان رضوی

به کوشش «انجمن همیاران محیط زیست و حیوانات خراسان رضوی» و با مشارکت فرهنگسرای انتظار در مشهد، جشنواره «بچه های مشهد» با برنامه های تئاتر عروسکی، سرود، قصه، نقاشی و پخش کلیپ و با مضامین مسئولیت‌پذیری و آشنایی با ارکان طبیعت برگزار شد.

قرار سبز حامیان طبیعت

کوهنوردان بادرودی باز هم کوهستان را از زباله پاکسازی کردند

قرار سبز در شهر بادرود استان اصفهان

«گروه دوستان کوهنورد صبا بادرود» در استان اصفهان با حضور بیش از ۵۰ نفر از اعضای این گروه و مشارکت کارکنان اداره ورزش و جوانان بادرود، مسیر روستای وَش و ارتفاعات کوه سفید را پیمایش و پاکسازی کردند.

همکاری انجمن دوستداران طبیعت رامهرمز با روستاییان کلید خورد

قرار سبز در شهر رامهرمز استان خوزستان

کاشت ۴۵ اصله نهال کُنار در روستای چم لیشان رامهرمز در استان خوزستان به کوشش «انجمن دوستداران طبیعت رامهرمز» و همکاری اهالی روستا انجام شد.

مردم جنگل‌های سوخته فارس را احیا می‌کنند

قرار سبز در شهر اقلید استان فارس

برنامه ۹۴ «انجمن همیاران و پاکسازان طبیعت شهرستان اقلید» با حضور اهالی شهر اقلید و طبیعت دوستان به بذرکاری در مناطقی از جنگل‌های بالادست پارک انقلاب که سالهای قبل دچار آتش سوزی شده بود اختصاص یافت.

در این برنامه ۲۵۰۰۰ متر مربع از این مناطق با کاشت بذر بادام کوهی، ارژن و گیاهان مرتعی از قبیل کُما و باریجه با همکاری منابع طبیعی احیاء و بازسازی شد.

یاسوجی‌ها بذرهای بلوط را از جنگل جمع‌آوری کردند

قرار سبز در شهر یاسوج استان کهگیلویه و بویر احمد

برنامه سالانه «تشکل نهضت سبز زاگرس» در کهگیلویه و بویر احمد برای جمع‌آوری بذر از جنگل‌های بلوط منطقه آغاز شد. این بذرها در برنامه در زمینه آموزش کاشت بذر به دانش آموزان به کار گرفته می‌شود.

مردم در اطراف روستاهای پلدختر، بلوط و بادام کاشتند

قرار سبز در شهر پلدختر استان لرستان

در راستای علاقمندی به محیط زیست و گسترش فرهنگ حفاظت و نگهداری از آن با همکاری و هماهنگی «اداره حفاظت محیط زیست پلدختر» در استان لرستان، اهالی بومی و بسیجیان روستای بن لار در اطراف روستا، بلوط و بادام کاشتند.

قرار سبز حامیان طبیعت

مسجدسلیمانی‌ها فوتبال و حفظ طبیعت را با هم می‌بینند

قرار سبز در شهر پلدختر استان لرستان

برنامه ۸ پویش «ورزش پاک، ورزشگاه پاک» در مسجدسلیمان استان خوزستان با مشارکت انجمن های «دیده بان دوستداران محیط زیست» و «دوستداران آوای طبیعت» اجرا شد.

در این پویش که با همراهی اداره محیط زیست و هواداران فوتبال و در جریان مسابقات لیگ برتر صورت گرفت فعالین محیط زیست به پاکسازی ورزشگاه از زباله پس از پایان دیدار نفت و پیکان پرداختند.

بهبهانی‌ها می‌خواهند شعار را به عمل تبدیل کنند

قرار سبز در شهر بهبهان استان خوزستان

اعضای «گروه رفتگران طبیعت بهبهان» دربرنامه ۱۳۷ خود با شعار «بهبهان شهر بدون زباله» در هوای بسیار مطبوع  بهبهان، منطقه بند خاکی چاه ماری جاده شیرعلی استان خوزستان را از زباله پاکسازی کردند.

درخت بخشنده به رشت آمد

قرار سبز در شهر رشت استان گیلان

کارگاه آموزشی انجمن «بوم‌بانان گیل و دیلم شهرستان رشت» در مدرسه دخترانه کارا استان گیلان با طرح داستان درخت بخشنده برگزار شد. در این کارگاه پیام داستان بوسیله دانش آموزان بیان و آنان درک خود از این داستان را نقاشی کردند.

اقدامات نوعدوستانه و طبیعت دوستی در استان تهران پیوند خوردند

قرار سبز در منطقه اوشان استان تهران

نخستین نمایشگاه خیریه با هدف بازآفرینی آثار هنری و کاربردی زیست سازگار از آثار هنرمندان، در «خانه محیط زیست استان تهران» برپا شد. شهرستان‌های رودبار قصران و اوشان با هدف ارتقای فرهنگ استفاده بهینه از ضایعات و مواد دورریز در این برنامه محیط زیستی مشارکت کردند.

لاله زار بردسیر کرمان کارگاه آموزشی طبیعت دوستان شد

قرار سبز در منطقه لاله زار بردسیر استان کرمان

فراگیران دوره اکوتوریسم گروه «گردشگری هفتواد کویر» با حضور مدرس گیاه شناسی با گیاهان و طبیعت منطقه لاله زار بردسیر در استان کرمان آشنا شدند.

قرار سبز حامیان طبیعت

اتحاد شیرین حفظ جنگل‌های بلوط کازرون شکل گرفت

قرار سبز در شهر کازرون استان فارس

به کوشش تشکل «حامیان بلوط زاگرس» که متشکل از جمعی از اهالی روستای الیاس آباد از توابع بخش چنار شاهیجان استان فارس است، بیش از ۲۰ کیلو بذر بلوط و اهلوک و همچنین ۵۰ اصله نهال بلوط کاشته شد.

نکته برجسته این برنامه حضور فعال و پر رنگ کنشگران محیط زیستی، مردم کازرون، قائمیه و اهالی روستا بود.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل