مدارس غیر استاندارد مانند اسوه حسنه زاهدان را پلمب کنید

مدارس غیر استاندارد مانند اسوه حسنه زاهدان را پلمب کنید

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: دادستان عمومی و انقلاب زاهدان با اشاره به حادثه تلخ آتش سوزی پیش‌دبستانی اسوه حسنه زاهدان، گفت: «برای جلوگیری از این گونه حوادث ناگوار، به دو ارگان بهزیستی و آموزش و پرورش استان ابلاغ شد که مدارسی که استاندارد نیست، پلمب شود.»

شهرداری‌ها و آموزش‌وپرورش را هم دریابید

البته قبل از این ابلاغ باید عملکرد شهرداری و آموزش‌وپرورش را هم زیر سؤال بود. اصول ایمنی در مدارس کشور رعایت نمی‌شود اما آنها از گردنه‌های سخت سازمان تجهیز و نوسازی مدارس رد می‌شوند.

استان‌های محروم بهای سنگینی برای جلب نظر مسئولان می‌پردازند. مدارس غیر استاندارد کپری؛ مدارسی که هنوز مشکلات گرمایشی دارند شاید روی کاغذ حذف شده‌باشند اما هنوز هم وجود دارد. باید هم ارگان‌های مسئول برای استانداردسازی این مدارس بشتابند.

بیانیه‌ها را از حالت نمایشی بیرون بیاورید

بیانیه‌ها و سخت‌گیری‌هایی از این دست اگر مقطعی نباشند حتماً جواب می‌دهد. استانداردسازی و ایمنی مدارس باید بالاترین اولویت آموزش‌و پرورش باشد.

قرار نیست بچه‌ها را برای درس خواندن به میدان مین بفرستیم. قرار نیست به کلاس‌های درس گروهان بفرستیم و دسته از آنها برگردد.

برای استانداردسازی مدارس غیر استاندارد و تجهیز ایمنی آنها یک عزم ملی لازم است. هرچیزی که می‌تواند نظر مردم را جلب کند را هم باید وارد کنیم؛

از سلبریتی‌های فضای مجازی تا دولت و تقسیم بودجه برای مدارس مناطق محروم.

تا دیر نشده مدارس غیر استاندارد مانند اسوه حسنه زاهدان را پلمب کنید

پلمب مدارس غیرایمن نباید مثل بیانیه‌های بعد از شکست تیم ملی باشد؛ همانقدر احساسی و زودگذر. باید به آنها ضمانت اجرایی بخشید. مدیران مدارس باید تبعات سهل‌انگاری‌های خود را بپذیرند و پیش‌تر از آنها شهرداری‌ها و آموزش‌پرورش. جلب نظر خیرین مدرسه‌ساز را باید اولویت قرار بدهیم.

ایمنی مدارس از حقوق شهروندی است

مدارس غیر استاندارد مانند اسوه حسنه زاهدان را پلمب کنید
مدارس غیر استاندارد مانند اسوه حسنه زاهدان را پلمب کنید

برای ایمن سازی مدارس غیر استاندارد قرار است چند مونا و مریم و صبای دیگر قربانی شوند.

اصلاً سؤال اساسی باید این باشد که چرا مدارسی که ایمن نیستند از چرخه تا پیش از این اتفاقات حذف نشدند. ظاهراً تا سقفی روی سرمان آوار نشود و یا مدرسه‌ای خاکستر نشود و کودکانمان قربانی نشوند این مدارس غیر استاندارد از دور خارج نمی‌شوند.

مسئولین به پشت میزهای کارتان برگردید و دنیا را برای بچه‌هایمان امن‌تر کنید این حداقل حقوق شهروندی‌است که ظاهراً قرار بود ما را از آن آگاه کنید اما انگار این کار را به دوربعدی انتخابات و شوآف بعدی آن موکول کرده‌اید.

پایان پیام

کد خبر : 108901 ساعت خبر : 12:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=108901
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات