گلونی

پردرآمدترین نویسندگان سال ۲۰۱۸ معرفی شدند

پردرآمدترین نویسندگان

پردرآمدترین نویسندگان

مایکل ولف، با «آتش و خشم» به لیست پردرآمدترین نویسندگان سال گذشته راه یافت.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، به نقل از فوربس – مایکل ولف گذشته گفت: «روزی یک بار به آسمان نگاه می‌کنم و بابت دونالد ترامپ از خدا تشکر می‌کنم.» او دلیل خوبی برای متشکر بودن از ترامپ دارد.

بدون او، ولف در لیست پردرآمدترین نویسندگان امسال جایی نداشت. جای تعجب نیست که ترامپ در توییتر به ولف حمله کرد: «مایکل ولف یک بازنده واقعی است که داستان‌هایی سر هم کرده تا بتواند این کتاب خسته‌کننده و دروغین را بفروشد.»

هنری هالت، ناشر «آتش و خشم» گفت: «این کتاب خسته‌کننده و دروغین در سه هفته نخست انتشارش ۱.۷ میلیون نسخه در فرمت‌های جلد سخت، کتاب الکترونیک و صوتی فروش داشته است و در زمره پردرآمدترین‌ کتاب‌هاست.

در دوره ۱۲ ماهه ما تنها در ایالات متحده ۱۰۱۵۰۰۰ نسخه از این کتاب به فروش رفته، به اضافه‌ی فروش فوق‌العاده کتاب‌های الکترونیک، صوتی و بین‌المللی.»

به لطف «آتش و خشم» و ترامپ، ولف از ژوئن ۲۰۱۷ تا ژوئن ۲۰۱۸ چیزی حدود ۱۳ میلیون دلار درآمد داشته و در جایگاه هفتم پو‌ل‌سازترین و پردرآمدترین نویسندگان قرار گرفته است.

ولف که تنها تازه‌وارد و نویسنده غیرداستانی در این فهرست است قراردادی برای حق تالیف دنباله «آتش و خشم» و فیلم و سریال تلویزیونی بسته است.

پردرآمدترین نویسندگان

۱۱ نویسنده از پردرآمدترین ها در دنیا در طول دوره امتیازدهی برای رده‌بندی که از ژوئن ۲۰۱۷ تا ژوئن ۲۰۱۸ صورت گرفته، ۲۴.۵ میلیون نسخه چاپی فروش داشته‌ و ۲۸۳ میلیون دلار را به ثبت رسانده‌اند.

جیمز پترسون پرکار با ۸۶ میلیون دلار درآمد و فروش ۴.۸ میلیون کتاب در ایالات متحده در جایگاه نخست پردرآمدترین قرار گرفت.

با توجه به اینکه «رئیس جمهور گم شده» در زمانی خارج از دوران امتیازدهی منتشر شده، درآمد پترسون در سال آینده افزایش خواهد داشت.

این داستان پلیسی سیاسی که همراه با بیل کلینتون نوشته شده از زمان انتشار در ماه ژوئن بیش از ۶۶۰ هزار نسخه فروش داشته است.

این دهمین بار است که پترسون در طی دو دهه به جایگاه نخست پردرآمدترین دست پیدا می‌کند. راز موفقیت پترسون پشتکار است؛ زمانی ۳۱ ناشر از انتشار نخستین کتاب او امتناع کردند اما او تسلیم نشد.

رولینگ از پردرآمدترین نویسندگان

جی.کی. رولینگ با ۵۴ میلیون دلار فروش و ۴۱ میلیون دلار کاهش نسبت به سال گذشته که توانست جایگاه اول را به‌طور موقت از پترسون بگیرد، در جایگاه دوم این فهرست پردرآمدترین قرار گرفت.

فروش کتاب نویسنده هری پاتر بدون یک کتاب جدید درباره این جادوگر سقوط کرد اما رولینگ از فروش کارهای پیشین خود همچنان درآمد فراوانی داشت و ۲.۹ میلیون نسخه در آمریکا فروخت.

استیون کینگ نیز با ۲۷ میلیون دلار فروش سومین جایگاه را تکمیل کرد. پادشاه ژانر وحشت ۲.۷ میلیون کتاب داخلی فروخت که به دلیل اقتباس سینمایی موفق از رمان «آن» که در سال ۱۹۸۶ منتشر شد شاهد افزایش فروش بود.

کینگ درآمد خود را با گرفتن چک هشت رقمی بابت فیلم که با بودجه ۳۵ میلیون دلاری ۷۰۰ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشت، دو برابر کرد و این کتاب را پردرآمد‌ترین کرد.

پردرآمدترین نویسندگان سال ۲۰۱۸

فهرست پردرآمدترین نویسندگان سال گذشته در ادامه آمده است.

۱۰. ای. ال. جیمز
درآمد: ۱۰.۵ میلیون دلار
۱۰. ریک ریوردن
درآمد: ۱۰.۵ میلیون دلار
۸. نورا رابرتز
درآمد: ۱۲ میلیون دلار
۸. دنیل استیل
درآمد: ۱۲ میلیون دلار
۷. مایکل ولف
درآمد: ۱۳ میلیون دلار
۵. دن براون
درآمد: ۱۸.۵ میلیون دلار
۵. جف کینی
درآمد: ۱۸.۵ میلیون دلار
۴. جان گریشام
درآمد: ۲۱ میلیون دلار
۳. استیون کینگ
درآمد: ۲۷ میلیون دلار
۲. جی. کی. رولینگ
درآمد: ۵۴ میلیون دلار
۱. جیمز پترسون
درآمد: ۸۶ میلیون دلار

فهرست پردرآمدترین نویسندگان سال گذشته

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل