آب جزیره کیش نعمت خدادادی است برای درمان بسیاری از بیماری‌ها

آب جزیره کیش نعمت خدادادی است برای درمان بسیاری از بیماری‌ها

به گزارش پایگاه خبری گلونی؛ در ابتدای امر به نظر می‌رسد که در مقوله تحقیقی که در مورد گیاهان دارویی است جایی برای صحبت درباره آب نمی‌تواند باشد ولی باید در نظر داشت که اکثر گیاهان دارویی و حتی غیر دارویی از آب تغذیه می‌کنند و اگر آب نباشد گیاهی هم نیست. هر منطقه و هر اقلیم آب و هوایی بسته به نوع خاک و املاح موجود در آن آبی مخصوص به خود دارد. آب‌ها انواع مختلف دارند از جمله: آب‌های سخت و نرم، سنگین و سبک، شور و شیرین، صاف و تیره، آب‌های زبر و نرم، آب‌های سرد و گرم، آب گیرنده مثل آب چاه، آب زداینده مثل آب چشمه، آب‌های ناپسند مثل آب مرداب و آب راکد، آب گوگردی، آب مسی، آب آهنی، آب زاج بلوری، آب بوره ای، آب کویری و …

آب جزیره کیش نعمت خدادادی است برای درمان بسیاری از بیماری‌ها

هر کدام از انواع آب‌ها خواص مخصوص به خود و اثرات مختلفی روی اندام‌های مختلف بدن دارند. که گاهی این آثار خوبند و گاهی بد. گاهی نوعی خاص از آب می‌تواند درمان باشد و گاهی همین آب می‌تواند علت بیماری شود. هرکدام از اندام‌های بدن نیز می‌توانند به فراخور حال از آب متأثر شوند و گاهی آب می‌تواند به عنوان دارو مورد استفاده قرار گیرد.

جزیره‌ای بودن کیش به ساکنان آن امکان استفاده از آب دریا را داده است. این نعمت بزرگ خداوندی خاصیت تند و تیزی دارد و برای دفع شوری آن از خرنوب شامی، دانه آس، زالزالک، گل آزاد و قاوت استفاده می‌کنند.

علاوه بر نشاطی که در اثر شنا به دست می‌دهد فواید بی‌شماری دارد که به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌شود.

آب دریا داروی ترک‌های ناشی از سرما است به شرطی که چرکین نشده باشند. شپش کش است، خون بند آمده در زیر پوست را تحلیل می‌دهد.

آب دریا برای خارش، گری و قوباء مفید است

آب دریا و هر آبی که هم مزاج اوست اگر تن را در آن شستشو دهند در بیماری‌های عصبی مانند لرزش، فلج، تخدیر شدن و غیره مفید است.

آب دریا را بر پستان بپاشند از آماس آن می‌کاهد.

آب دریا و همانندش با معده ناجور است. بخار آب دریا در علاج استسقا مفید است.

آب دریا را در حقنه به کار ببندند درد و پیچ روده تسکین می‌یابد. آب دریا را بخورند اسهال می‌دهد، اما گزیدگی دارد و بهتر است به دنبال نوشیدنش سوپ مرغ بخورند. مارگزیده در آب دریا بنشیند سود می‌بیند و این علاج پادزهر سایر گزنده‌های کشنده‌ است.

منبع: واحد آموزش و پژوهش صدا وسیمای مرکز کیش. گیاهان دارویی جزیره کیش، پژوهشگر: بصیره اسدنژاد

Kish is an island in the Persian Gulf, off the southern coast of Iran

پایان پیام

کد خبر : 109119 ساعت خبر : 11:58 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=109119
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات