این ملت نجیب و صبور و صف‌کش

این ملت نجیب و صبور و صف‌کش

پایگاه خبری گلونی، رضا ساکی: آنها می‌دانند که ما می‌دانیم. ما هم می‌دانیم که آنها می‌دانند ما می‌دانیم اما با خوبی و خوشی داریم در کنارهم زندگی می‌کنیم.

مثلا ما می‌دانیم آنها دارند یواشکی شیر و لبنیات را گران می‌کنند. آنها هم می‌دانند که ما می‌دانیم. پس ناگهان قیمت‌ها بالا می‌رود. بعد آنها وارد می‌شوند و کارخانه‌های تولید لبنیات را تنبیه می‌کنند و به آنها دستور می‌دهند که باید چند درصد ارزان کنید.

ما می‌دانیم که این چند درصد ارزانی از قیمت قبلی هزار و صد تومن گران‌تر است و متوجه شده‌ایم که این بار لبنیات را وارد پاچه‌مان کرده‌اند اما خوشحالیم و صف می‌کشیم تا شیر به قیمت جدید بخریم.

ما می‌دانیم که آنها دارند با قیمت خودرو یک کاری می‌‌‌کنند. آنها هم می‌دانند ما می‌دانیم اما چون یقین دارند ما صف‌کشیم و برای خرید خودرو صف می‌کشیم نگرانی ندارند و گران می‌کنند و می‌فروشند و خدا را شکر می‌کنند بابت این ملت نجیب و صبور و صف‌کش.

ما می‌دانیم پسته گران شده است و می‌دانیم همه گرانی پسته به دلیل سرمازدگی نیست اما در صف پسته کیلویی ۲۰۰ هزار تا ۳۵۰ هزارتومان می‌مانیم و خوشحالیم.

در این باره مثال زیاد است. مثلا همین آقای روحانی می‌دانست که ما می‌‌دانیم برخی وعده‌هایش سر خرمن است اما در انتخابات حرف‌های خوبی زد و حرف خوب زدن هم مالیات ندارد و شما می‌توانید در این کشور هر چه دوست دارید حرف خوب بزنید و کسی متعرض شما نخواهد شد.

این قضیه فقط در اقتصاد و سیاست نیست که مصداق دارد. در موسیقی هم این طوری است.

مثلا آن خواننده می‌داند که شما می‌دانید پلی‌بک می‌کند اما کنسرت می‌دهد و شما هم بلیت می‌خرید.

شما می‌دانید او در خواندن نفس کم می‌آورد و خودش هم می‌داند که نفس کشیدن بلد نیست اما مصاحبه می‌کند و می‌گوید برای اولین بار در تاریخ، نفس‌هایم را وارد موسیقی کرده‌ام و شما لذت می‌برید از ورود نفس خواننده به موسیقی.

بله مهم لذت بردن است. ما صف‌کشیم و لذت می‌بریم از زندگی.

ولی مهم این است که آنها می‌دانند ما می‌دانیم و ما هم می‌دانیم که آنها می‌دانند که ما فهمیده‌ایم.

باقی بقای‌تان

پایان پیام

از ایسنا

کد خبر : 108092 ساعت خبر : 4:31 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=108092
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات