بازماندگان از تحصیل ۱۷ میلیون نفر شدند

تعداد بازماندگان از تحصیل به ۱۷ میلیون نفر رسید.

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: مدیر اسبق آموزش از راه دور از وجود ۱۷ میلیون بازمانده از تحصیل در کشور خبر داد. منظور از افراد بازمانده از تحصیل این است که بعد از دوره ابتدایی و در سال‌های متفاوت ترک تحصیل کرده‌اند.

به غیر از این آمار و ارقام و اخبار، اضافه شدن جمعیت کودکان کار گواه خوبی برای بی‌سوادی جامعه است.

هرچه ستاره معیشت مردم رو به افول می‌رود و دست‌ها سخت‌تر از پیش به دهان می‌رسد به تعداد دانش‌آموزانی که به جای تحصیل و مدرسه رفتن باید خرج شکم‌شان را دربیاورند اضافه می‌شود.

گرانی و بازماندگان از تحصیل

فکر می‌کنید چند درصد از مردم جامعه زیر بار گرانی و شهریه مدارس دوام می‌آورند و  کماکان به تحصیل فرزندان و اینده آن‌ها می‌اندیشند؟ مسلما در اوضاع کنونی این افراد درصد کمی از جامعه را تشکیل می‌دهند.

سرپرستانی که به دلیل تعطیلی کارخانه‌ها و شرکت‌ها بیکار می‌شوند و یا کارگرانی که حقوق نمی‌گیرند نه تنها قادر به تامین هزینه‌های مدرسه و تحصیل، برای فرزندان‌شان نخواهند بود بلکه احتمالا در برآورده کردن ابتدایی‌ترین نیازها می‌مانند.

جالب اینجاست در چنین شرایطی دولت مدام مردم را به بچه‌دار شدن و پرهیز از فرهنگ تک فرزندی تشویق می‌کند.

باید قبول کنیم هزینه‌های تحصیل، در کشور ما بالا است. در صورتی که تحصیل رایگان حق تمامی کودکان است اما بسیاری از آن‌ها از این حق محروم هستند و از مدرسه فقط یک دفتر و کیف‌ و کتابی کهنه دارند آن هم برای بساط کردن در خیابان و به رحم آوردن دل عابران.

شرایط بد اقتصادی پیامدهای وحشتناکی برای اجتماع دارد. در دنیای امروزی که سواد فقط در خواندن و نوشتن خلاصه نمی‌شود کشور ما ۱۷ میلیون بازمانده از تحصیل دارد!

 این رویه عقب‌گردی که پیش گرفته‌ایم ضربه‌های جبران ناپذیری به سطح فرهنگی جامعه خواهد زد و کاش قبل از آن‌که جبران این آسیب‌ها غیرممکن شود چاره‌ای بیاندیشیم.

پایان پیام

کد خبر : 107195 ساعت خبر : 11:34 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=107195
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات