خوددرمانی خاطره مشترک ایرانی‌ها

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: همه ما تو زندگی برای یکبار هم که شده نسخه خوددرمانی طور آبلیمو و دارچین و عسل رو در درمون سرماخوردگی به‌کار بردیم.

این نسخه با اختلاف بعد از عرق نعنا که دوای هر دردیه؛ پرکاربردترین داروی بومیه.

البته دریاره عرق نعنا که به توصیه دوربری‌ها از دل‌درد و رفع مشکلات کبدی و گوارشی تا درمون تومور رو غده هیپوفیز و مشکلات روانی کاربرد داره می‌شه ساعت‌ها حرف زد.

گفت‌وگوی دکتر اسماعیل امینی با رادیو جوان درباره خوددرمانی و مطالعه نکردن

ورژن خوددرمانی‌های مجازی

به این نسخه‌های خوددرمانی؛ نسخه‌های ثابت اینستاگرامی و تلگرامی رو هم اضافه کنین.

خوددرمانی خاطره مشتذک هم ما ایرانی‌هاست همراه با چاشنی احساس زرنگ بودن برای اینکه به دکتر نرفتیم.

ما اغلب این بخش از خاطره‌مون از خوددرمانی رو رسانه‌ای نمی‌کنیم اینکه بعدها با مرض عجیب‌وغریب و سختی روبرو شدیم که مثل یه بختک روی زندگی‌مون تا مدت‌ها سایه انداخته بود.

همه بیماران یک نسخه ندارند

همین دارچین که شما اون رو تقویت کننده قلب و مورد مناسب برای چربی‌سوزی می‌دونین می‌تونه کسی رو که بهش آلرژی داره تا گمرک اون دنیا ببره.

پس بهتره نسخه طب سنتی‌تون رو غلاف کنین و تو اوج بکشین کنار و اجازه بدین که پزشک‌ها کارشون رو انجام بدن.

شما گوگل نیستید

می‌دونم کار سختیه. اینکه ژست دانای کل رو کنار بذاریم و گوگل کردن برای حل همه مشکلات جوامع بشری رو تموم کنیم و به‌جای نسخه‌ها و ترفندهای تلگرامی پربازدید بدون هیچ پشتوانه علمی با کتاب آشتی کنیم.

همین مطالعه می‌تونه کمک کنه که از صفر و یک نظر قطعی دادن نجات پبدا کنیم و ابعاد دور از دسترس از هر جریانی رو در نظر بگیریم.

تکثیر خوددرمانی در دل جامعه

ما خوددرمانی‌هامون رو به دل جامعه آوردیم و ابن روزها نسخه آدم‌های دیگه رو هم می‌پیچیم بدون اینکه اونها ازمون کمک خواسته باشن.

خوددرمانی‌های ما حالا سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و تاریخی شدن. سانسور واقعیت‌ها، پاک کردن صورت مسئله و جواب دادن سوال با سوال بخش بزرگی از خوددرمانی تو این حوزه‌ها محسوب می‌شه.

با مطالعه قابل اعتمادتر هستیم

کاش وای‌فای‌هامون رو خاموش می‌کردیم و کتاب‌هامون رو باز می‌کردیم و احتمالات دبگر رو هم در نظر می‌گرفتیم.

این‌جوری وقتی حجم اینترنمون تموم بشه یه‌دفعه کفگیر دایره‌المعارف اطلاعاتمون به ته دیگ نمی‌خوره و یه تصویر خش‌دار غیرقابل اعتماد از خودمون تو ذهن بقیه نمی‌سازیم!

پایان پیام

کد خبر : 108731 ساعت خبر : 12:09 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=108731
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات