در طرح جدید مجلس بنزین به جای خودرو به افراد تعلق می‌گیرد

در طرح جدید مجلس بنزین به جای خودرو به افراد تعلق می‌گیرد

به گزارش پایگاه خبری گلونی،مهدیسا صفری‌خواه: در طرح جدید مرکز پژوهش‌های مجلس: «بنزین به جای خودرو به افراد تعلق بگیرد. هر خانواده ۴ نفره ماهانه ۱۲۰ لیتر بنزین دریافت کند. خانواده‌هایی که خودرو ندارند، بنزین خود را در یک سامانه بفروشند.»

یک تیرو دو نشان مجلس برای رقابتی کردن بازار خودرو عجیب است. شاید این طرح شما را هم یاد آن جوک قدیمی بیندازد که باید برای کت شلوار طوسی‌ام یک پورشه طوسی بخرم.

در طرح جدید مجلس بنزین به جای خودرو به افراد تعلق می‌گیرد

همین‌قدر عجیب و همین‌قدر کارشناسی شده. رفتار هیجانی حتا به کمیسیون‌های مجلس هم راه یافته است؛

جایی قرار است که دانایان کل برای ما معمولی‌ها تصمیم بگیرند و حالا آنها قرار است حسابی خرج روی دستمان بگذارند. در این مطلب گزینه‌های پیش روی شما را برای هرچه بیشتر کردن سهمیه بنزینتان بررسی می‌کنیم.

فرزند آوری همیشه جواب می‌دهد

فرزندآوری اولویت اول است. مثل برخورد خیلی‌ها با یارانه. البته اگر این طرح به اقبال یارانه دچار نشود و شما همه عمر خودتان را برای استفاده ابزاری از فرزندتان شماتت نکنید.

هرچند که این طرح در این زمان لااقل توجیه اقتصادی ندارد. همه پول بنزین را باید صرف بنزین پوشک؛ هزینه تحصیل و مشاوره‌های روانشناسی بدهید که شما را متقاعد کند که اوضاع بهتر خواهدشد.

خرید ماشین یک انتخاب ریسک‌پذیر

خرید ماشین؛ مصداق بارز همان ضرب‌المثل است. شما روی کاغذ یک جهش بزرگ خواهید داشت و در عمل به بدبختی‌ها و هزینه‌هایتان اضافه می‌شود.

انبارهای شرکت‌های خودروساز درگیر تحریم‌ها خالی می‌شود و شاید برای نداشتن آپشن ۴ چرخ هم نتوانید به آنها اعتراض کنید. چون بنا به آمار مشتری مداری و کیفیت حلقه گمشده اغلب معاملات در ایران است.

در طرح جدید مجلس زیرساخت وجود ندارد

سامانه نیما و فروش ارز و حذف مثلاً واسطه‌ها گزینه خیلی از ما نیست. اصلاً اعتماد کردن به دولت را بلد نیستیم؛ البته مقصر هم نیستیم.

همیشه سامانه‌ها یکتم اختلاسی عجیبی دارند که آدم را می‌ترساند. وقتی دولت‌ها زیرساخت‌های استفاده از کارت سوخت؛ کارت ملی هوشمند و کارت‌های دیجتال دیگر را نداشته‌باشند سامانه‌ها غیر قابل اعتمادتر از همیشه به نظر می‌رسند.

قاچاق سوخت جدی ترین فعالیت اقتصادی کشور

قاچاق سوخت بنا به اظهارات وزیر نفت در مرزهای کشور با جدیت در حال پیگیری است.

آنقدر جدی که قرار است قاچاقچی‌ها رمز موفقیت‌شان را به مسئولین بدهند تا دست از تعطیل کردن کاروبارشان به بهانه‌های مختلف و غر زدن بردارند.

به گزارش شما رسانه؛ قاچاقچی‌ها هر لیتر سوخت را به قیمت۱۸ هزار تومان به اماراتی‌ها می‌فروشند. هرچند که مجازات نقدی و زندان و تعزیرات در کمین آنها هستند.

مجلس چند نفس عمیق بکشد

پیشنهاد ما به مجلس در طرح جدید قوی‌تر کردن روش‌های مبارزه با قاچاق سوخت است. اینکه در این شرایط دغدغه جدیدی به زندگی‌مان اضافه نکند.

در هر حال شما هنوز هم می‌توانید راه حل بومی خود را برای دریافت بنزین بیشتر داشته‌باشید یا می‌توانید دست از تک‌سرنشین بودن بردارید و به میراث هوای پاک شهرتان برای نسل‌های بعدی بیشتر فکر کنید.

در این میان بهتر است مجلس هم چند نفس عمیق بکشد و بعد از یک تعطیلات پرشور دوباره طرح دادن درباره سوخت را کلید بزند. در طرح جدید باید به واقعیت‌های جامعه فکر کرد.

در طرح جدید مجلس بنزین به جای خودرو به افراد تعلق می‌گیرد

پایان پیام

کد خبر : 108770 ساعت خبر : 1:55 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=108770
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات