ریزش صادرات از کوه تحریم‌ها

مشکلات مربوط به نقل و انتقالات مالی ناشی از تحریم‌ها و اجرای پیمان‌ سپاری ارزی نیز از عوامل ریزش صادرات محصولات ایرانی به شمار می‌آید.

پایگاه خبری گلونی؛ زهرا بزرگی: در گذرگاه خبری این بار به خبری بر می‌خوریم که می‌گوید: مشکلات مربوط به نقل و انتقالات مالی ناشی از تحریم‌ها و اجرای پیمان‌ سپاری ارزی نیز از عوامل کاهش صادرات محصولات ایرانی به شمار می‌آید.

محصولات تولیدی هم بدون رفت برگشت خورد! به حدی رسیده‌ایم که بهترین محصولات ما یعنی زعفران، پسته، خرما و فرش که همواره جز بهترین محصولات صادرات ایرانی بوده است در پیچش تحریم‌ها گیر افتادند و از مرحله صادرات خداحافظی کردند.

کالای ایرانی و ریزش صادرات

در راستای این تحریم‌ها و اجرای پیمان سپاری ارزی باید همان شعار همیشگی را این بار با تشدید بیشتر بیان کنیم، یعنی حمایت از کالای ایرانی! این حمایت و ساپورت به گونه‌ای شده  که حتی جلوی خروجش به کشورهای دیگر هم گرفته شده است.

اما خب این جلوگیری‌ها، این لجبازی‌ها و این منم‌منم‌های کودکانه، در بازی سیاست، گاهی منجر می‌شود به چه‌کنم‌ها و پشیمانی‌هایی که فقط یک عده خاص باید جورش را بکشند و بقیه صرفاً در پشت تریبون قرار می‌گیرند و همدردی‌هایی می‌کنند که بیشتر آدم را زخمی می‌کند!

خواستم علت و راه حلی را بگویم شاید اثر گذار باشد که یاد این حرف افتادم: روزی پزشکی به یک مریض می‌رسد می‌گوید خیلی دیر آمدی! فقط دعا کن، اما دکتر دیگری به او می‌گوید چرا ناراحتی؟ خوب می‌شود، و این فرد حداقل بیست درصد،حالش بهتر می‌شود.

ریزش صادرات و امید به فردا

پس شاید باید امید درمانی صورت گیرد. ما امروز در جامعه نیاز به امید به فردا داریم. نمی‌خواهم بگویم امروز مردم ما مشکلی ندارند اما این مشکلات، صبر و امید، همت و انگیزه پرقدرت می‌طلبد برای روزهای بهتر و عاری از تکرار.

البته تزریق امید و انگیزه و حل مشکلاتی از قبیل کاهش صادرات نیاز به کسی دارد که از پشت صندلی‌اش بیرون بیاید و برای لحظه‌ای هم که شده هم رنگ جماعت شود تا شاید دردکشان، مهر شبان، شرح جنان و جان و جهان بیند!

اما فراموش نکنیم که آخر همه چیز خوب است، اگر خوب نشد، بدان که هنوز تمام نشده است.

پایان پیام

کد خبر : 107386 ساعت خبر : 7:39 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=107386
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات