سورتسی دیوی بود در تاریخ اساطیر ایسلند و سلاحش آتش مخرب بود

در تارخی اساطیر باستانی ایسلند سورچر یا سورتسی دیوی بود که آتش مخرب را از جنوب به‌عنوان سلاحی در جنگ خود با فری، خدای حاصلخیزی، آورده بود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سورتسی یک جزیره آتشفشانی است در چند کیلومتری غربی جزایر وست‌من که در سواحل جنوبی ایسلند واقع شده است. این جزیره در اثر فعالیت آتشفشانی در ۱۵ نوامبر ۱۹۶۳ ظاهر شد. مردم ایسلند جزیره نوظهور را در حفاظت خود گرفتند، چون در آب‌های تحت مالکیت آن‌ها به وجود آمده بود.

سورتسی در کجا قرار دارد؟

سورتسی یک جزیره آتشفشانی است در چند کیلومتری غربی جزایر وست‌من که در سواحل جنوبی ایسلند واقع شده است.

این جزیره در اثر فعالیت آتشفشانی در ۱۵ نوامبر ۱۹۶۳ ظاهر شد. مردم ایسلند جزیره نوظهور را در حفاظت خود گرفتند، چون در آب‌های تحت مالکیت آن‌ها به وجود آمده بود.

آن‌ها آن را سوراخ آتشفشانی سورچر و سورتسی جزیره (جزیره سورچر) نامیدند.

در تارخی اساطیر باستانی ایسلندی سورچر دیوی بود که آتش مخرب را از جنوب به‌عنوان سلاحی در جنگ خود با فری، خدای حاصلخیزی، آورده بود.

ایندا درباره شانس بقای جزیره شک وجود داشت و بسیاری فکر می‌کردند که ممکن است جزیره ناپدید شود، چرا که در سال ۱۷۸۳ یک جنین مورد مشابهی اتفاق افتاده بود و جزیره‌ای پس از بیرون آمدن از دریا در ۹۶ کیلومتری جنوب شرقی ریکیاویک، پایتخت ایسلند ناپدید شده بود.

اما وقتی گدازه‌های باریکی که از اولین انفجار شدید ایجاد شده بود دوباره تکرار شد، بقا و زندگی طولانی این جزیره حتمی شد.

گدازه‌ها آتشفشان را با یک شیب ملایم منظم و گنبدگونه می‌پوشانند که مثل سیر و حفاظی عمل می‌کند.

به وجود آمدن سورتسی در حقیقت ناگهانی نبود.

۱۶ هزار کیلومتر از سلسله جبال اطلس میانی که در میان آن سرزمین ایسلند بزرگ‌ترین توده سرزمین بالای دریا را تشکیل می‌داد، از نظر طولی، چندین سال تا حدود ۱۹۶۳ فعال بوده.

هرچند از آن زمان به بعد آباد و مسکونی شده، ولی فعالیت بیشتر همیشه امکانپذیر است. جزایر همسایه دوست من با فعالیت آتشفشانی هشت هزار سال ایجاد شده‌اند.

پایان پیام

کد خبر : 109476 ساعت خبر : 10:34 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=109476
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات