قهوه تلخ را در کافه‌ تاریک می‌خورید می‌دانید اولین بار قهوه در کجا روییده است؟

شمایی که قهوه تلخ را در کافه تاریک می‌خورید می‌دانید اولین بار قهوه در کجا روییده است؟ آیا از این نوشیدنی اطلاعاتی دارید؟ این مطلب را بخوانید.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، قهوه نوعی نوشیدنی رایج است که از دانه‌های بوداده و آسیاب‌شده گیاه قهوه به دست می‌آید. گیاه قهوه بومی مناطق نیمه‌گرمسیری آفریقا و برخی از جزایر جنوب و جنوب شرق آسیا است، این گیاه از آفریقا به سایر نقاط جهان پراکنده شد و در حال حاضر در بیش از ۷۰ کشور کشت می‌شود که در درجهٔ اول مناطق استوایی آمریکا، جنوب شرقی آسیا، هند و آفریقاست، هنگام رسیدن میوهٔ گیاه قهوه، دانه‌های قهوه را برداشت و فرآوری می‌کنند.

دانه‌های قهوهٔ خشک شده به درجات مختلف برشته می‌شوند، بسته به عطر و طعم مورد نظر، درجه‌بندی‌های مختلفی برای این محصول در نظر گرفته شده‌است.

قهوه کمی اسیدی است و می‌تواند به علت داشتن کافئین بالا موجب تحریک انسان گردد.

اولین بار قهوه در کجا روییده بود؟

افسانه‌ای می‌گوید که گیاه قهوه اولین بار در کافا، ایالتی در جنوب اتیوپی، رویید؛ و یک بزچران به نام کالدی، حدود سال ۸۵۰ میلادی آن را در آن‌جا کشف کرد. بزهای کالدی بعد از آن‌که از یک گیاه همیشه سبز خوردند، به‌طور عجیبی شروع به جست و خیز و جفتک‌زدن کردند. طبق این داستان، بزچران سعی کرد برای خودش مقداری از این دانه‌ها را جمع کند و با هیجان به سوی نزدیک‌ترین شهر دوید تا در مورد یافته خود بگوید. بعد از آن این ایالت کافی نامیده شد.

نظریه دیگر این است که کلمه coffee احتمالا از واژه عربی قهوه گرفته شده است. به یقین قهوه به وسیله اعراب در طول قرن‌های شانزدهم و هفدهم به اروپا معرفی شد. اولین پروانه فروش قهوه در ایالت متحده به نام دوروتی جونز از بوستون در سال ۱۷۶۰ صادر شد. در آن موقع قهوه‌خانه میعادگاه معروف برای بحث و گفت‌وگو بود.

قهوه تلخ در کافه تاریک

چون نوشیدن قهوه خیلی رایج شد، تولید آن در جاوه، هائیتی، گویانای هلند، برزیل، کوبا، جامائیکا، پورتوریکو، کاستاریکا، ونزوئلا، مکزیک، کلمبیا و جزایر هاوایی و در قرن حاضر در آفریقا گسترش یافت.

کد خبر : 109473 ساعت خبر : 10:34 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=109473
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات