مهارت آموزی از نان شب واجب‌تر است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، مهارت آموزی را لازمه توسعه سریع کشور دانست و گفت: اکنون حدود ۸۰ درصد جمعیت کشور نیازمند فراگیری آموزش های مهارتی هستند.

پایگاه خبری گلونی، زهرا بزرگی:  معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، مهارت آموزی را لازمه توسعه سریع کشور دانست و گفت: اکنون حدود ۸۰ درصد جمعیت کشور نیازمند فراگیری آموزش های مهارتی هستند.

وی بیان داشت: امروز بهترین فرصت است که علاقه‌مندی به مهارت را به جنبش تبدیل کنیم زیرا دانایی که توانایی به دنبال می آورد مهارت آموزی است.

اعلام نیازمندی گفته شده درجهت آموزش مهارت، مثل چراغ راهنمایی رانندگی سر چهارراه‌ها است که فی‌الحال در وضعیت زرد قرار داریم و چیزی نمانده که به وضعیت قرمز برسیم!

در ابتدا جمع کثیری از من و شما در پوشش این خبر قرار گرفتیم، در حالی که شاید این احساس نیاز به یادگیری، در ما نباشد!

و اینکه این آمار ۸۰ درصدی اگر مهارت ندارند پس چه دارند؟

شاید اصلا آموزشی نبوده که مهارتی در کنارش نیاز باشد!

اصلا وقتی با دقت نگاه می‌کنیم و می‌بینیم که اگر مهارت آموزی هم باشد اما استفاده‌ای از آن نشود مثل آب در هاون کوبیدن است.

یا شاید هم کسی اصلا مهارتی ندارد، که بخواهد آن را آموزش دهد؟

این پرسش به نظر جواب مسئله است! که احتمالا متولیان مهارت آموزی به صندلی های دیگری تکیه داده اند که فرصت ندارند پاسخگوی دراین زمینه باشند!

در رابطه همین مهارت آموزی، حکیم ابوالقاسم فردوسی، اشاره ریزی در شعرش کرده است که می‌گوید:

توانا بود هرکه دانا بود

یعنی دانایی تو، به تو توانایی می‌دهد! اما نمی‌دانست که امروزه، دارایی من هست که به من دانایی و هم توانایی می‌دهد! و اصل شعر با اندکی تصحیح، اینگونه باید سروده شود:

توانا بود هرکه دارا بود

ز ثروت دل پیر برنا بود

در انتها ما نادیده نمی‌گیریم مهارت بسیاری از هموطنان عزیزمان را که تا به الان هنوز هم جرات دارند در پشت دوربین‌ها و میزها و میکروفون‌ها ظاهر شوند و حرف‌ها و کارهایشان را با حباب‌های تو خالی بر سر ما فوت کنند و بگویند غصه نخور ای دل دیوونه، دنیا که اینجوری نمی‌مونه! و تازه کجاشو دیدی؟ ما را به شرایط فعلی‌مان راضی و خشنود نگه می‌دارند.

کلا باید گفت باتوجه به این شرایط موجود، اگر این خبرها و آمارها را بگذارند در حالت اتوپایلوت و کسی دست بهش نزند بهتر نتیجه می‌دهد تا اینکه بخواهند برایش برنامه ‌ریزی کنند.

پایان پیام

کد خبر : 109256 ساعت خبر : 2:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=109256
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات