نام محمدرضا شجریان با حذف از بیلبوردهای شهری حذف شدنی نیست

نام محمدرضا شجریان از یک بیلبورد خیابانی حذف می‌شود بعد خواننده‌هایی با کم‌ترین اطلاعاتی از آواز و دستگاه‌های موسیقی به برنامه‌های پخش زنده دعوت می‌شوند.(+)

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: در طرح تبلیغاتی که از سوی سازندگان مستند «از چاووش تا فرود»، برای نصب در بیلبوردهای شهری، به ارشاد استان تهران ارایه شده، نام محمدرضا شجریان حذف شده است.

ممنوعیت برای هنرمند

راست می‌گویند دوره زمانه بدی شده. در  کشور ما طوری سفت و سخت با هنرمندان برخورد می‌شود که با رجل سیاسی نه. این توصیه را از این حقیر بپذیرید و دل‌تان را به هیچ سیاست‌مدار، ببخشید اشتباه شد، به هیچ هنرمندی خوش نکنید چرا که ممکن است دو فردای دیگر ممنوع‌التصویر و ممنوع‌الصدا و ممنوع الحرکت و ممنوع‌التنفس نیز بشود.

 همین استاد شجریانی که یک روز ربنای ملکوتی‌اش دل‌انگیزترین نوای روحانی شب‌های رمضان بود حالا مسئولین محترم حتی از اسمش روی یک بیلبورد تبلیعاتی ابا دارند.

ما که کلا به این ممنوعیت‌هایی که در دامنه وسیع اعمال می‌شود عادت کرده‌ایم ولی یک نفر نیست دلایل این ناملایمتی‌ها را سوال کند؟!

نمی‌دانم تا کی این رویه تخریب هنرمندان ملی کشور و نادیده گرفتن آن‌ها می‌خواهد ادامه پیدا کند. شجریان آن‌قدری بزرگ شده که این ممنوعیت‌ها هرگز ذره‌ای از اعتبار او کم نمی‌کند پس چرا مسئولین محترم سعی می‌کنند با این کارها او را نادیده بگیرند.

شاید باید صد سال و حتی قرن‌ها بگذرد تا شجریان تبدیل به اسطوره‌ای شود. البته اگر شانس بیاوریم و مثل مولانا همسایگان آن‌ور مرزی برای از آن خودشان کردن استاد هم نقشه نکشند.

نام محمدرضا شجریان در آواز ایران

شجریان به جز آواز زیبایی که برای ما به یادگار گذاشته است، آن هم با شعرهایی از ادبیات فاخر و کهن ایران، چه خطایی مرتکب شده که بایستی چنین برخورد بی‌شرمانه‌ای با او بشود.

در کشور ما با هنرمندان مردمی درست برعکس آن‌چه انتظار می‌رود برخورد می‌کنند، کنسرت یکی را لغو می‌کنند، برق کنسرت دیگری طی اقدامی ضربتی قطع می‌شود، با لباس شخصی روی سن می‌روند و اجرا را مزین به کتک‌کاری می‌کنند و هزار اتفاق خنده‌دار دیگر که فقط برای هنرمندان درجه یک که اغلب سبک موسیقی‌شان هم اصیل است، می‌افتد.

تحمل نام محمدرضا شجریان در بیلبوردهای شهری

جالب این‌جاست نام محمدرضا شجریان از یک بیلبورد خیابانی حذف می‌شود بعد خواننده‌هایی که کم‌ترین اطلاعاتی از آواز و دستگاه‌های موسیقی ندارند به برنامه‌های پخش زنده دعوت می‌شوند. به راستی که این نهایت شگفتی  است.

پایان پیام

کد خبر : 107579 ساعت خبر : 8:54 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=107579
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات