نمایشگاه طراحی لباس انجمن دانشجویی ویرمان در خرم آباد با موضوع گلونی

به مناسبت روز دانشجو ۱۶ آذر و روز جهانی خیاط ۲۱ آذر ماه نمایشگاه طراحی لباس انجمن دانشجویی ویرمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، به مناسبت روز دانشجو ۱۶ آذر و روز جهانی خیاط ۲۱ آذر ماه نمایشگاه طراحی لباس انجمن دانشجویی ویرمان برگزار شد.

موضوع این مقطع از نمایشگاه مقوله آشنا تمام زنان لر، گلونی است که تلفیقی از گلونی و لباس مدرن در ظاهری غیر از پوشش سر است.

گلونی یک پوشش ایرانی ـ اسلامی است و به عنوان یک فرهنگ زیبا شناختی در بین زنان لر قرار دارد.

در دنیای امروز همه مردم در جای جای جهان تلاش دارند فرهنگ غنی و بومی خود را به دیگر مناطق معرفی کنند.

باید توجه داشته باشیم که این فرهنگ بخش عمده‌ای از هویت هر کشور است.

 در سال‌های اخیر مد و فرهنگ غربی در بین مردان و زنان ایرانی و مخصوصا قشر جوان رواج زیادی داشته است.در حالی که تاریخ سرزمینمان نشان می‌دهد ما ایرانیان از لحاظ پوشش نسبت به دیگر تمدن‌ها نه سال‌ها بلکه قرن‌ها جلوتر بوده‌ایم. اما این تمدن و فرهنگ غنی در حال فراموشی است.

 در این نمایشگاه تلاش شده است این پوشش زیبا به علاقه‌مندان معرفی شود و لباس‌های جذاب و منحصر به فرد به معرض نمایش دربیاید.

این طراحی لباس توسط مدرس سرکار خانم “منصوره میر” و هنر آموزان ایشان خانم‌ها:

‹‹الهام نظری، زینب ساکی، زهرا ساکی، زینب کاکولوند، مریم اسکینی، هانیه حیدری›› در دانشگاهای: جهاددانشگاهی، علوم پزشکی پردیس، لرستان، آزاد کمالوند برقرار است.

 در دنیای مد امروز می‌توان با به روز کردن طرح‌های لباس‌های محلی و تاریخی باعث جذب جوانان به سمت این نوع لبا‌س‌ها و زنده‌کردن شکوه پوشش ایرانی شد.

 امید است با برپایی این نوع نمایشگاه‌ها در سطح استان و حتی کشور، گلونی، این پوشش اصیل و زیبا جای خود را در بین جوانان پیدا کند و همچنین باعث معرفی این پوشش زیبا به علاقه‌مندان فرهنگ ایرانی شود.

گفتنی است در این نمایشگاه تلاش شده تا در طراحی‌ها تمام سلیقه‌ها در نظر گرفته شود و این طراحی که تلفیقی از پوشش سنتی و مدرن است به بهترین نحو ممکن انجام شود.

گزارش و عکس از شکیبا طولابی:

پایان پیام

کد خبر : 108224 ساعت خبر : 11:55 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=108224
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

بسیار عالی دستشان درد نکند برای معرفی ظرفیتهای این استان باید تلاش کرد مردم حمایتشان کنند