چی‌ دا به کارگردانی محسن کولیوندی روایتی از زندگی قدم خیر

چی‌ دا به کارگردانی محسن کولیوندی که در بخش مسابقه ملی مستندهای کوتاه دوازدهمین جشنواره سینماحقیقت حضور دارد، داستان مادری است که آرزو دارد پسر پنجاه و سه‌ساله‌اش ازدواج کند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی،  در خلاصه موضوع این فیلم مستند آمده است: «قدم‌خیر مادری صد ساله است که رویای ازدواج پسر پنجاه و سه‌ساله دندانپزشکش را در سر دارد و در اواخر عمر تمام تلاش خود را برای مهیا کردن مقدمات ازدواج او خرج می‌کند.

میان پسر و مادر علاقه‌ی عجیبی وجود دارد و اطرافیان همین امر را دلیل اصلی ازدواج نکردن پیر پسر می‌دانند.»

عوامل تولید مستند «چی‌دا» عبارتند از: پژوهشگر، کارگردان و تهیه‌کننده: محسن کولیوندی، صدابردار: محمدصادق فتحی، صداگذار: محمدحسین مهرجو، گوینده: قدم‌خیر کولیوند، آهنگساز: محمد اسلامی، مدیر تولید: مصطفی کولیوندی، دستیار کارگردان: محمدمهدی فکریان

محسن کولیوندی ساخت فیلم‌های «نامدار» و «بردی» را در کارنامه کاری خود دارد.

چی‌ دا

دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» طی روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۷ به دبیری «سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد» در پردیس سینمایی چارسو برگزار خواهد شد.

چی‌ دا به کارگردانی محسن کولیوندی که در بخش مسابقه ملی مستندهای کوتاه دوازدهمین جشنواره سینماحقیقت حضور دارد، داستان مادری است که آرزو دارد پسر پنجاه و سه‌ساله‌اش ازدواج کند.

سینماحقیقت ارجاعی است به جستجوی گوهر ناب حقیقت

دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست سازمان سینمایی در پیامی به دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت اظهار کرد که سینماحقیقت ارجاعی است به جستجوی گوهر ناب حقیقت و این ویژگی، وجه متمایز فیلم مستند از سایر گونه‌های سینمایی است.
متن کامل پیام دکتر حسین انتظامی به این شرح است:
به نام‌خدا
سینمای مستند ایران بیش از ۶ دهه حضور موثر را در ساحت فرهنگ و هنر کشورمان سپری کرده است. تقارن دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران با چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی یادآور این حضور ارزنده و بی‌بدیل است. نکوداشت پیش‌کسوتان و مرور آثار سینمای مستند انقلاب در سینماحقیقت و برگزاری نهمین جایزه شهید آوینی با موضوع انقلاب اسلامی، مقاومت و دفاع مقدس در متن این جشنواره اشاره‌ایست به نگاه مسئولانه‌ی سینمای مستند.
سینماحقیقت ارجاعی است به جستجوی گوهر ناب حقیقت و این ویژگی وجه متمایز فیلم مستند از سایر گونه‌های سینمایی است. هنرمند مستندساز می‌کوشد تا در کنکاش واقعیت، کیمیای حقیقت را بیابد و این نقطه‌ی کمال و آرمان فیلم مستند است.
نگاه خلاقانه و هنرمندانه به واقعیت پلی است برای عبور از مرز رسانه به عالم هنر. آنچه سینمای مستند امروز ایران را شایسته تحسین کرده است، تولید آثار ارزنده و حضور موثر و مستمر در عرصه‌های معتبر بین‌المللی است.
سپاس و احترام خود را به تمامی فعالان و هنرمندان سینمای مستند تقدیم می‌کنم و از  خداوند متعال توفیق مدام و سلامت و سربلندیشان را خواهانم.

                         حسین انتظامی
دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و
سرپرست سازمان سینمایی

پایان پیام

کد خبر : 108042 ساعت خبر : 11:20 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=108042
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات