کارگاه ذهن آگاهی در زندگی روزمره

کارگاه ذهن آگاهی در زندگی روزمره

چگونه استرس را کاهش دهیم و جلوی افسردگی را بگیریم؟ چطور با عواطف‌مان آشنا و روبرو شویم؟

‎ذهن‌ آگاهی تجربه حال و توجه به اکنون است. یک نوع متفاوت از نگاه(توجه) به عواطف و هیجانات، افکار و بدن، «بدون قضاوت»، همراه با پذیرش و به‌طور هدفمند و آگاهانه.

ذهن‌ آگاهی (مایندفولنس) یعنی زندگی را زندگی کردن.

ما با تمرکز بر کارهای امروز، هفته‌ها و‌ ماه‌های بعد، خود را خسته می‌کنیم. ما باری را حمل می‌کنیم که نیازی به حمل آن نیست.

در کارگاه ذهن آگاهی ثبت نام کنید.

کارگاه ذهن آگاهی در زندگی روزمره

ظاهربینی یکی از دردهای بزرگ بشر امروزی است. این توجه به ظاهر تا جایی در زندگی ما ریشه دوانده که حتی خودمان، در مورد خودمان هم فقط ظاهر را می‌بینیم.

خب همین که رخت و لباسی مناسب به تن کنیم و یک لبخند گاه تصنعی و گاه واقعی بچسبانیم کنج لب‌هایمان فکر می‌کنیم حسابی هوای خودمان را داشته‌ایم.

اگر بخواهیم خیلی شاهکار کنیم، چکاپ‌های سالیانه مرتبط با جنسیت و سن و سال‌مان را هم انجام می‌دهیم، ۶ ماه یکبار به دندان‌پزشک مراجعه می‌کنیم و احتمالا سالی یکبار چشم پزشکی می‌رویم.

اما در کنار همه‌ی این توجه‌ها و اهمیت دادن‌ها آن‌چه همیشه جایش جالیست، چکاپ روح و روان‌مان است. غافل از این‌که سرمنشا درصد زیادی از مشکلات جسمی ما همین اختلالات روحی می‌باشد.

بی‌رودربایستی، تعارف را کنار بگذاریم، از خودمان بپرسیم تا به امروز چند بار به یک روان‌شناس یا مشاور مراجعه کرده‌ایم؟ یک بار ؟ پنج بار؟ اصلا؟!

بله. پاسخ خیلی از ما همین واژه‌ی “اصلا” است. معمولا هنگام بیانش هم بادی به غبغب می‌اندازیم و چنان سرفراز می‌ایستیم که انگار شق‌القمر کرده‌ایم. یعنی این‌که کوچک‌ترین توجهی به روح و روان‌مان نداشته‌ایم یک افتخار هم حساب می‌شود.

کارگاه ذهن آگاهی

 مگر می‌شود یک انسان در طول زندگی‌اش به مشکلی که آن را خارج از ظرفیت‌اش دانسته، برنخورد؟ البته که نه. این نگاه‌های زاویه‌دار و برچسب‌دار ماست که ما را از داشتن ذهنی آرام دور می‌کند.

واقعیت این است در هر مقام و منزلتی که باشیم، در هر سطحی از تحصیلات گاهی به کسی نیاز داریم تا ذهن‌مان را خانه تکانی کند، گرد و غبار فکرهای بیهوده و منفی را دور کند. کسی که مهار ذهن‌های ناآرام و نامنظم را بهتر از ما می‌داند.

خوشبختانه در چند سال اخیر کارگاه‌های کارگاه ذهن آگاهی و آموزشی و روانشناسی زیادی در سراسر کشور توسط اساتید مجرب برگزار شده است.

در چنین وضعیتی بهتر است ما هم عینک بدبینی‌مان را برداریم و بدون قضاوت به این کارگاه‌ها مراجعه کنیم. حداقل امتحانش کنیم ببینیم تاثیری روی طرز فکرمان، آرامش خیال و روح‌مان دارد یا خیر. اگر نداشت، آن وقت مدال بی‌توجهی به روح را به گردن بیاویزیم و از مشاورها فراری باشیم.

پایان پیام

تبلیغ در گلونی

کد خبر : 108866 ساعت خبر : 10:35 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=108866
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات