گلونی

دره مرگ جایی که هر ساله نیم میلیون جهانگرد به دیدن مناظر باشکوه آن می‌روند

دره مرگ جایی که هر ساله نیم میلیون جهانگرد به دیدن مناظر باشکوه آن می‌روند

دره مرگ جایی که هر ساله نیم میلیون جهانگرد به دیدن مناظر باشکوه آن می‌روند

دره مرگ جایی که هر ساله نیم میلیون جهانگرد به دیدن مناظر باشکوه آن می‌روند. کوه‌های دره مرگ در ایالت کالیفرنیا در ایالات متحده آمریکا واقع شده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، هر سال در آمریکا نیم میلیون جهانگرد به دیدن مناظر مختلف و باشکوه دره مرگ می‌روند و با حال و هوای آن روزهای فقر و مشقت، که دره نام خود را از آن گرفت، تجدید خاطره می‌کنند.

دره مرگ

کوه‌های دره‌ی مرگ در ایالت کالیفرنیا در ایالات متحده آمریکا واقع شده است.

در حوزه ۷۷۷۰ کیلومتر مربعی آن‌ها می‌توان دیواره‌های عمودی و دره‌های گود و باریک، شن‌ها، بهار خشک و ویران، یک آتشفشان خاموش، رشته کوه‌ها با قله‌های برفی، زمین‌های بایر متروک، کریستال‌های نمک و باغ‌های بی‌دوام گل‌های وحشی را تشخیص داد.

جهانگرد

در آن‌جا یک برکه نمک ۳۲۲ کیلومتری وجود دارد که در پایین‌ترین نقطه نیمکره غربی – ۸۶ متر زیر سطح دریا – و خشک‌ترین نقطه در آمریکا است.

دره‌ی مرگ همچنین دارای معادن بزرگ متروک است که ناظران خاموش برای جویندگان طلا که از سال ۱۸۴۹ زندگی کردند و مردند، بودند.

دره کافن، گردنه دیدمن، دروازه هلز، دره استاروشن و گذرگاه سوئیساید نام‌هایی هستند که یأس و عذاب این پیشگام را ابدی ساخته‌اند.

در ویکی‌پدیا در مورد دره مرگ می‌خوانیم:

درّهٔ مرگ (به انگلیسی: Death Valley) دره‌ای بیابانی واقع در کالیفرنیای شرقی است.

پست‌ترین، خشک‌ترین و گرم‌ترین نقاط آمریکای شمالی با توجه به موقعیت آن در بیابان موهاوی، در این دره جای گرفته‌اند.

بدواتر (حوضه‌ای واقع در دره مرگ) با پستی ۸۶ متر زیر سطح دریا پست‌ترین نقطه در آمریکای شمالی به‌شمار می‌رود.

این نقطه تنها در فاصلهٔ ۱۳۶٬۲ کیلومتری شرق جنوب شرقی کوه ویتنی (مرتفع‌ترین نقطه در ۴۸ ایالات هم‌جوار آمریکا با ارتفاع ۴٬۴۲۱ متر) قرار دارد.

فرنیس کریک در دره مرگ رکورد بالاترین دمای قابل اعتماد ثبت‌شده روی زمینرا با ثبت دمای ۵۶٬۷ درجهٔ سانتی‌گراد در هوا به تاریخ ۱۰ ژوئیه ۱۹۱۳ و ۹۳٫۹ درجه سانتی‌گراد روی سطح زمین به تاریخ ۱۵ ژوئیه ۱۹۷۲ در اختیار دارد.

خروج از نسخه موبایل