گلونی

قرارسبز حامیان طبیعت در هفته اول دیماه ۱۳۹۷ همزمان با طرح ملی جنگلانه

قرارسبز حامیان طبیعت در هفته اول دی ماه ۱۳۹۷

به گزارش پایگاه خبری گلونی؛ روزهای پایانی پاییز و رسیدن به بلندترین شب سال یعنی یلدا بهانه‌ای بود تا دوست‌داران محیط زیست در ادامه طرح ملی جنگلانه و برای ساختن طبیعتی زیبا دور هم جمع شده و علاوه بر پاسداشت این مراسم باستانی، فعالیت‌های محیط زیستی خود را در کنار آن انجام دهند تا گام‌های محکم‌تری را برای حفظ این هدیه ارزشمند برداشته باشند. ما نیز همچون گذشته در قرار سبز هفتگی خود کوشیده‌ایم با پوشش فعالیت‌های محیط‌زیستی یاری‌رسان آنان و برنامه‌های مؤثرشان باشیم.

قرارسبز حامیان طبیعت

مردم زرند نگران بحران آب در این شهرستان هستند

قرار سبز در شهر زرند استان کرمان

در شهرستان زرند استان کرمان، از کارشناسان اداره آبیاری دعوت به عمل آمد تا در رابطه با بحران آب و همچنین فروچاله‌ها در این شهرستان، ضمن نمایش کلیپ‌های آموزشی، صحبت‌های لازم را انجام دهند. کنجکاوی بچه‌ها بعد از تماشای این برنامه برای کمک کردن به عبور از بحران آب قابل لمس بود.

قرارسبز حامیان طبیعت

دانش‌آموزان لاهیجان طبیعت را از مشکلات بزرگ پاک کردند

قرارسبز در شهر لاهیجان استان گیلان

دانش‌آموزان مدرسه سبز سما در شهرستان لاهیجان استان گیلان، با دستان کوچک خود طبیعت را از مشکلات بزرگ پاک کردند. در این برنامه دانش آموزان با هدف حفاظت از محیط زیست، با همراهی مدیریت مدرسه، آموزگاران و مربیان خود بام سبز لاهیجان را از زباله‌ها پاک کردند.

خیابان گلستان شیروان از زباله پاکسازی شد

قرارسبز در شهر شیروان استان خراسان شمالی

گروه طنین پاکبانان شیروان استان خراسان شمالی، در هفتاد و دومین همایش خود، خیابان گلستان شیروان را از زباله پاکسازی کردند.

مسیر آستان مقدس آقاعلی عباس تا کویر ریگ زرد بادرود از زباله پاکسازی شد

قرارسبز در شهر بادرود استان اصفهان

بیش از ۴۰ نفر از اعضای انجمن کوهنورد صبا بادرود استان اصفهان، با همکاری هیات ورزش‌های همگانی، مسیر ۸ کیلومتری از آستان مقدس آقاعلی عباس تا کویر ریگ زرد بادرود را به صورت رفت و برگشت پیاده روی و از زباله پاکسازی کردند. از نکات جالب این برنامه می‌توان به حضور آقای دکتر حسنعلی محققی با ۸۵ سال سن اشاره کرد.

قرارسبز حامیان طبیعت

رشت به دنبال صرفه جویی در افزایش مصرف کاغذ است

قرارسبز در شهر رشت استان گیلان

در شهرستان رشت استان گیلان، انجمن بوم بانان گیل و دیلم، کارگاه آموزشی زیست محیطی را در دبستان کارا برگزار کردند. دانش آموزان در مرحله اول این کارگاه، ساخت تابلوی نقاشی پرتره با کشیدن نقاشی روی کاغذهای باطله را در قالب تیم‌های دو نفره انجام دادند. استفاده درست از کاغذهای یک رو سفید جهت ترویج فرهنگ استفاده بهینه از آن و صرفه‌جویی در افزایش مصرف کاغذ هدف اصلی برگزاری این کارگاه بود.

نونهالان تبریزی خواهان رسیدگی به آلودگی محیط زیست شدند

قرار سبز در شهر تبریز استان آذربایجان شرقی

در جشنواره کوجووار چیلله سی  تبریز، که به همت همیاران اجتماعی یاشیل کوجووار و کانون سلامت این محله به مناسبت شب یلدا در دبستان فاطمه برگزار شد، نونهالان خواهان رسیدگی به وضعیت اسفناک آلودگی محیط زیست توسط شرکت‌های صنعتی تبریز شدند.

دهیاری بیجارگاه علیا، میزبان طرح تسهیل‌گری روستایی بود

قرارسبز در شهر رودسر استان گیلان

انجمن رفتگران طبیعت استان گیلان در راستای طرح تسهیل‌گیری و پایش پسماند روستایی بخش کلاچای شهرستان رودسر، چهارمین مرحله از این طرح را به میزبانی دهیاری روستای بیجارگاه علیا در مسجد جامع این روستا برگزار کرد.

قرارسبز حامیان طبیعت

طرح ملی جنگلانه توسط دوستداران طبیعت نی ریز اجرا شد

قرار سبز در شهر نی ریز استان فارس

طرح ملی جنگلانه برای پنجمین سال پیاپی توسط اعضا و همیاران انجمن میراث ماندگار بختگان و با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نی ریز، شهرداری و شورای شهر، گروه‌های کوهنوردی آناهیتا، بختگان، فضل و همچنین کانون فرهنگیان بازنشسته، در عرصه‌های طبیعی شهرستان نی ریز استان فارس برگزار شد.

در این طرح که به منظور اشاعه فرهنگ مهربانی با طبیعت و حفاظت هر چه بیشتر از گونه‌های بومی برگزار شد، ۱۲۵ نفر از علاقه‌مندان و دوستداران منابع طبیعی، بیش از ۳۰ هزار دانه بادام کوهی را در سطحی معادل ۱۳هکتار و در عرصه‌های مرتعی شمال روستای دولت آباد از بخش مرکزی شهرستان نی ریز، زیر کشت بردند.

پروانه بهره‌برداری معدن سنگ لاشه در سیوند استان فارس باطل شد

قرار سبز در شهر سیوند استان فارس

با تلاش و پیگیری تشکل پاکسازان طبیعت سیوند، اهالی سیوند و با همکاری اداره منابع طبیعی شهرستان مرودشت، پروانه بهره‌برداری معدن سنگ لاشه باطل شد. همچنین به همت اهالی سیوند و با همکاری تشکل پاکسازان طبیعت سیوند، ورزشکاران باستانی، اعضا شورا و پرسنل منابع طبیعی شهرستان مرودشت، مسیر جاده دسترسی به این معدن، خاکریزی و بذر کاری شد.

کارگاه آموزش بهیافت و بازآفرینی در تهران برگزار شد

قرار سبز در منطقه اوشان استان تهران

کارگاه آموزش بهیافت و بازآفرینی با مواد دور ریز به منظور آشنایی روش ساخت محصولات کاربردی ویژه دانشجویان طراحی صنعتی، در دانشکده‌های هنر و معماری تهران غرب و تهران مرکز برگزار شد، در این کارگاه روش‌های برش، اتصال، شکل‌دهی حرارتی و جوش پلاستیک بصورت عملی آموزش و دانشجویان نیز چند نمونه مدل با مواد دور ریز ساختند .

قرارسبز حامیان طبیعت

طرح ملی جنگلانه در سروستان با کاشت بذر بنه و بادام کوهی برگزار شد

قرارسبز در شهر سروستان استان فارس

طرح ملی جنگلانه در سروستان استان فارس با همکاری تشکل عاشقان طبیعت سروستان و نیروهای منابع طبیعی و عشایر، در منطقه جنگل شدید اطراف چشمه‌های سرو و نخودی با کاشت بذر بنه، بادام کوهی، ارژن، چلال، کنار و گیاهان دارویی برگزار شد.

ده هکتار از عرصه‌های طبیعی ارسنجان به زیر کشت دانه‌های جنگلی رفت

قرار سبز در شهر ارسنجان استان فارس

در شهر ارسنجان استان فارس طرح ملی جنگلانه با هدف احیا و ترمیم رویشگاه‌های جنگلی و مرتعی، به همت گروه آفرود ارسنجان، تشکل همیاران و پاکسازان طبیعت ارسنجان، دامداران طرح فیجان و با همکاری اداره منابع طبیعی در ابتدای منطقه فیجان برگزار شد.

در این روز به یادماندنی که بزرگترها ضمن آموزش و آشنا کردن بچه‌ها بذر محبت را به دل خاک سپردند، مردم و ارگان‌ها با حضور چشمگیر خود، حدوداً ۱۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی ارسنجان را به زیر کشت دانه‌های جنگلی، بادام کوهی، ارژن، انغوزه، کما و سکاله بردند.

سیصد نهال سدر در طرح ملی جنگلانه برازجان کاشته شد

قرارسبز در شهر برازجان استان بوشهر

طرح ملی جنگلانه به همت انجمن زمین پاک دشتستان، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و با حضور جمعی از مسولین و سمن‌ها در دشتستان استان بوشهر برگزار گردید. در این مراسم که ششمین برنامه درختکاری انجمن زمین پاک در سال جاری بود، ۳۰۰ نهال سدر (کُنار) کاشته شد تا مجموع نهال‌های کاشته شده این انجمن در سال جاری به عدد ۱۰۰۰ برسد.

قرارسبز حامیان طبیعت

طرح ملی جنگلانه در اقلید برگزار شد

قرار سبز در شهر اقلید استان فارس

در آخرین روز زیبای پاییز، انجمن همیاران و پاکسازان طبیعت شهرستان اقلید با همکاری و مساعدت دوستداران طبیعت و منابع طبیعی، به عرصه‌های منابع طبیعی در ابتدای دره نباتی شهر اقلید پا گذاشتند و ۱۲ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعـی اقلید در این برنامه به زیر کشت دانه‌های جنگلـی، بادام کوهی، ارژن و بذر گیاهان مرتعی، آنغوزه، کما و سکاله رفت. در این برنامه که دانش آموزان، کارمندان، کشاورزان، بازاریان، ورزشکاران، مددکاران و غیره شرکت داشتند، حضور چشمگیر نونهالان باغ زندگی و همچنین بانوان در برنامه بذرکاری باورکردنی نبود.

طرح ملی جنگلانه در منطقه آب بید گتوند برگزار شد

قرارسبز در شهر شوشتر استان خوزستان

در این برنامه که به همت اداره منابع طبیعی و مشارکت انجمن‌های هواداران کارون زلال شوشتر و محیط زیست گتوند، با استقبال حداکثری جوامع محلی انجام گرفت، در راستای حمایت از گونه بومی منطقه تعداد ۱۰۰ اصله نهال که عمدتاً از نوع کُنار بود، در شهر گتوند استان خوزستان کاشته شد.

در مسجدسلیمان ۳۰۰ اصله نهال کُنارکاشته شد

قرارسبز در شهر مسجدسلیمان استان خوزستان

طرح ملی جنگلانه به منظور مشارکت هرچه بیشتر در صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست در منطقه صفرآباد طرح جنگل‌کاری پارسوماش شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد. در این برنامه که با مشارکت انجمن دیده‌بان دوستداران محیط زیست، دیگر انجمن‌ها، اداره حفاظت محیط زیست و اداره منابع طبیعی مسجد سلیمان بود، حدود ۳۰۰ اصله نهال کُنار کشت شد.

قرارسبز حامیان طبیعت

یلدایی محیط زیستی در پلدختر استان لرستان برگزار شد

قرارسبز در شهر پلدختر استان لرستان

جمعی از دوستداران محیط زیست و اعضای انجمن کوهنوردی پلدختر، شب یلدا را در کنار محیط‌بانان پاسگاه تنگ فتی و پرسنل اداره محیط زیست پلدختر سپری نمودند. در این برنامه فرهنگی که با هماهنگی اداره حفاظت محیط زیست پلدختر برگزار شد، جهت جلوگیری از فرسایش و ورود رسوبات به مخزن آبی تالاب‌ها و به مناسبت طرح ملی جنگلانه، در اطراف تالاب‌ها بذر گونه‌های بومی کاشته شد.

یلدا و همیاران کوچک در مشهد برگزار شد

قرارسبز در شهر مشهد استان خراسان رضوی

در بزگترین شب سال، فرهنگسرای انتظار و همیاران محیط زیست و حیوانات استان خراسان رضوی، یکی از برنامه‌های جشنواره بچه‌های مشهد را به فرهنگ صحیح استقبال از بهار اختصاص دادند. از آیتم‌های این برنامه می‌توان به ساخت کاردستی اشاره کرد.

قرارسبز حامیان طبیعت

شب شعر یلدا و طبیعت در مسجد سلیمان برگزار شد

قرارسبز در شهر مسجد سلیمان استان خوزستان

شب شعر یلدا و طبیعت به مناسبت پاسداشت آیین باستانی شب یلدا، با استقبال کم نظیر دوستداران ادبیات و طبیعت در مسجدسلیمان به همت اداره محیط زیست و مشارکت انجمن‌های مردم نهاد این شهرستان برگزار شد. خوانش ادبی شاعران، اجرای موسیقی سنتی و شعرخوانی کودکان با محوریت محیط زیست از جمله برنامه‌های این شب شعر محیط زیستی بود.

نشست هم اندیشی و خِرد ورزی در مسجد سلیمان برگزار شد

قرارسبز در شهر مسجد سلیمان استان خوزستان

نشست هم‌اندیشی و خِرد ورزی ویژه شب یلدا در مسجدسلیمان به همت انجمن بانوان طبیعت دوست استان خوزستان برگزار شد. این نشست که با هدف بررسی تاریخچه و آیین پاسداشت یلدا در ایران باستان بود، با حضور فعالین محیط زیست، پژوهشگران و اندیشمندان در موزه باستان‌شناسی و مردم‌شناسی مسجدسلیمان برگزار شد.

قرارسبز حامیان طبیعت

همیاران طبیعت آب باریک، بذر اتحاد و همدلی کاشتند

قرارسبز در شهر اقلید استان فارس

به همت تشکل همیاران طبیعت آب باریک اقلید، کاشت بذر اتحاد و همدلی در دامنه کوه‌های این منطقه که روستایی با نماد وحدت و یکپارچگی است، در واپسین ساعات آخرین آدینه پاییز۹۷ صورت گرفت.

مرحله چهارم احیای جنگل‌های زاگرس انجام شد

قرارسبز در شهر مهاباد استان آذربایجان غربی

کاشت ۱۱۱۰ گلدان دو بذری بلوط در اجرای مرحله چهارم پویش زاگروسانه توسط انجمن سبز اندیشان جوان مهاباد در استان آذربایجان غربی انجام گرفت. زاگروسانه قرار است در چند مرحله و به منظور احیای جنگل‌های زاگروس با کاشت بذرهای بومی این منطقه انجام شود.

اشنویه هم به زاگروسانه پیوست

قرار سبز در شهر اشنویه استان آذربایجان غربی

اعضای انجمن ژینکو در ادامه پویش زاگروسانه اقدام به کاشت بادام کوهی در دامنه کوه‌های قلاتوک و رندوله اشنویه نمودند و برگ زرین دیگری برای حفظ طبیعت ثبت کردند.

سمینار چالش‌های حقوقی محیط زیست زنجان برگزار شد

قرار سبز در شهر زنجان استان زنجان

در نشستی با حضور نماینده دادستان و اساتید گروه‌های حقوق و علوم محیط زیستی و فعالین محیط زیست زنجان، خلاهای قانونی در مباحث محیط زیستی و نیز مصداق‌های جرائم و تخلف‌های محیط زیستی در استان بررسی شد. در این نشست، عواملی که باعث ناکارآمدهایی در مدیریت محیط زیست استان شده است مورد بحث قرار گرفت.

قرار سبز در شهر زنجان استان زنجان

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل