نشست تخصصی حضور چهره‌ها درشبکه‌های اجتماعی

نشست تخصصی حضور چهره‌ها درشبکه‌های اجتماعی برگزار خواهد شد

نشست تخصصی حضور چهره‌ها درشبکه‌های اجتماعی برگزار خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری گلونی، دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها برگزار می‌کند:

بررسی و آسیب شناسی حضور چهره ها در شبکه‌های اجتماعی

هم‌اندیشی تخصصی «حضور چهره‌ها در شبکه‌های اجتماعی » روزسه‌شنبه ۱۱ دی‌ماه از ساعت۱۴ الی ۱۶ در دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها برگزار می‌شود.

نشست تخصصی حضور چهره‌ها درشبکه‌های اجتماعی

محورهای بحث

– بررسی و آسیب شناسی حضور چهره ها در شبکه‌های اجتماعی

– رسانه‌های ‌اجتماعی و بازتولید روزنامه‌نگاری شهرت

– زمینه‌های رشد فرهنگ شهرت و گرایش به سلبریتی

– بررسی نقش شبکه‌های اجتماعی و وب دو در حضور چهرها در شبکه‌های اجتماعی

سخنرانان نشست تخصصی حضور چهره‌ها درشبکه‌های اجتماعی :

– جناب آقای دکتر حمید ضیایی‌پرور، مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه‌ ریزی رسانه‌ ها

– سرکار خانم دکتر مریم سلیمی، مدرس دانشگاه و پژوهشگر ارتباطات

– جناب آقای دکتر حسن نمک دوست تهرانی، مدیر مرکز آموزش و پژوهش همشهری

– جناب آقای دکتر احسان شاه قاسمی، عضو هیات علمی گروه ارتباطات دانشگاه تهران

– جناب آقای رضا ساکی، روزنامه‌نگار

از عموم علاقه‌مندان برای شرکت در این هم‌اندیشی دعوت به عمل می‌آید.

نشانی: خیابان شهید بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه دوم، پلاک ۱۱

دفتر مطالعات و برنامه‌ ریزی رسانه‌ ها

 «مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه‌ها» در راستای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های کلان دولت در حوزه مطبوعات، درسال ۱۳۶۸ زیر نظر معاونت امور مطبوعاتی و تبلیغاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأسیس شد.

پس از آن همگام با سیاست‌های کلی دولت برای تمرکز و هماهنگی بیشتر بین نهادهای آموزشی و پژوهشی، مرکز گسترش آموزش رسانه‌ها با این مرکز در سال ۱۳۷۵ادغام شد و تحت عنوان مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه‌ها به فعالیت خود ادامه داد.

این مرکز، در سال ۱۳۸۳ به دنبال سیاست‌های جدید دولت و با توجه به تغییر و تحولات در حوزه تکنولوژی‌های نوین ارتباطی و اطلاعاتی، به «دفتر مطالعات و توسعه رسانه‌ها» و در سال ۱۳۸۵ به «دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها» تغییر نام داد.

اهداف

فعالیت دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها بر حمایت از تحقیقات نظری، کاربردی و توسعه‌ای،  گسترش آموزش در حوزه رسانه‌ها با تأکید بر مطبوعات و خبرگزاری‌ها، انتشار کتاب در حوزه مطبوعات و اطلاع‌رسانی و کمک به رشد و گسترش فعالیت‌های رسانه‌ای و خبری و تدوین سیاست‌های مطبوعاتی و رسانه‌‌‌ای و … متمرکز شده است.

این دفتر برای تحقق بخشیدن به اهداف اعلام شده از واحدهای تابعه زیر تشکیل شده است:

معاونت پژوهشی

 معاونت پژوهشی این دفتر به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و تخصصی‌ترین واحدهای تحقیقاتی حوزه ارتباطات کشور وظیفه برقراری ارتباط دائم و مستمر با کارشناسان خبره پژوهش و تحقیق، استادان و انجمن‌های علمی دانشگاهی را عهده‌دار است و از نظرات روشن‌گرانه آنها بهره‌ می‌جوید.

این معاونت با ارائه طرح‌ها و دریافت سفارش‌های تحقیقاتی در زمینه تحقیقات بنیادی؛ راهبردی و کاربردی؛ و آسیب‌شناسی رسانه، تحلیل‌ محتوای متون رسانه‌ای، تحقیقات موردی و حمایت از پایان‌نامه‌‌های کارشناسی ارشد و دکترا در زمینه ارتباطات و حوزه‌های وابسته هدایت و نظارت بر تحقیقات را برعهده دارد.

علاقه‌مندان به همکاری، می‌توانند برای دریافت فایل طرح‌نامه و شیوه همکاری با این دفتر، به سایت www.rasaneh.org بخش پژوهش مراجعه نمایند.

همکاری در برگزاری جشنواره‌ها و نشست های مطبوعاتی تخصصی،  استانی و منطقه‌ای از دیگر فعالیت‌های این بخش به شمار می‌رود.

پایان پیام

اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
به بالا بروید