نشست تخصصی حضور چهرهها درشبکههای اجتماعی برگزار خواهد شد
به گزارش پایگاه خبری گلونی، دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها برگزار میکند:
بررسی و آسیب شناسی حضور چهره ها در شبکههای اجتماعی
هماندیشی تخصصی «حضور چهرهها در شبکههای اجتماعی » روزسهشنبه ۱۱ دیماه از ساعت۱۴ الی ۱۶ در دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها برگزار میشود.
نشست تخصصی حضور چهرهها درشبکههای اجتماعی
محورهای بحث
– بررسی و آسیب شناسی حضور چهره ها در شبکههای اجتماعی
– رسانههای اجتماعی و بازتولید روزنامهنگاری شهرت
– زمینههای رشد فرهنگ شهرت و گرایش به سلبریتی
– بررسی نقش شبکههای اجتماعی و وب دو در حضور چهرها در شبکههای اجتماعی
سخنرانان نشست تخصصی حضور چهرهها درشبکههای اجتماعی :
– جناب آقای دکتر حمید ضیاییپرور، مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها
– سرکار خانم دکتر مریم سلیمی، مدرس دانشگاه و پژوهشگر ارتباطات
– جناب آقای دکتر حسن نمک دوست تهرانی، مدیر مرکز آموزش و پژوهش همشهری
– جناب آقای دکتر احسان شاه قاسمی، عضو هیات علمی گروه ارتباطات دانشگاه تهران
– جناب آقای رضا ساکی، روزنامهنگار
از عموم علاقهمندان برای شرکت در این هماندیشی دعوت به عمل میآید.
نشانی: خیابان شهید بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه دوم، پلاک ۱۱
دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها
«مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها» در راستای سیاستگذاری و برنامهریزیهای کلان دولت در حوزه مطبوعات، درسال ۱۳۶۸ زیر نظر معاونت امور مطبوعاتی و تبلیغاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأسیس شد.
پس از آن همگام با سیاستهای کلی دولت برای تمرکز و هماهنگی بیشتر بین نهادهای آموزشی و پژوهشی، مرکز گسترش آموزش رسانهها با این مرکز در سال ۱۳۷۵ادغام شد و تحت عنوان مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها به فعالیت خود ادامه داد.
این مرکز، در سال ۱۳۸۳ به دنبال سیاستهای جدید دولت و با توجه به تغییر و تحولات در حوزه تکنولوژیهای نوین ارتباطی و اطلاعاتی، به «دفتر مطالعات و توسعه رسانهها» و در سال ۱۳۸۵ به «دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها» تغییر نام داد.
اهداف
فعالیت دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها بر حمایت از تحقیقات نظری، کاربردی و توسعهای، گسترش آموزش در حوزه رسانهها با تأکید بر مطبوعات و خبرگزاریها، انتشار کتاب در حوزه مطبوعات و اطلاعرسانی و کمک به رشد و گسترش فعالیتهای رسانهای و خبری و تدوین سیاستهای مطبوعاتی و رسانهای و … متمرکز شده است.
این دفتر برای تحقق بخشیدن به اهداف اعلام شده از واحدهای تابعه زیر تشکیل شده است:
معاونت پژوهشی
معاونت پژوهشی این دفتر به عنوان یکی از قدیمیترین و تخصصیترین واحدهای تحقیقاتی حوزه ارتباطات کشور وظیفه برقراری ارتباط دائم و مستمر با کارشناسان خبره پژوهش و تحقیق، استادان و انجمنهای علمی دانشگاهی را عهدهدار است و از نظرات روشنگرانه آنها بهره میجوید.
این معاونت با ارائه طرحها و دریافت سفارشهای تحقیقاتی در زمینه تحقیقات بنیادی؛ راهبردی و کاربردی؛ و آسیبشناسی رسانه، تحلیل محتوای متون رسانهای، تحقیقات موردی و حمایت از پایاننامههای کارشناسی ارشد و دکترا در زمینه ارتباطات و حوزههای وابسته هدایت و نظارت بر تحقیقات را برعهده دارد.
علاقهمندان به همکاری، میتوانند برای دریافت فایل طرحنامه و شیوه همکاری با این دفتر، به سایت www.rasaneh.org بخش پژوهش مراجعه نمایند.
همکاری در برگزاری جشنوارهها و نشست های مطبوعاتی تخصصی، استانی و منطقهای از دیگر فعالیتهای این بخش به شمار میرود.
پایان پیام