گلونی

هتلداران گویا قرار است در طرح سفر ارزان به مسافرها تخفیف بدهند، باورتان می‌شود؟

هتلداران گویا قرار است در طرح سفر ارزان به مسافرها تخفیف بدهند، باورتان می‌شود؟

هتلداران گویا قرار است در طرح سفر ارزان به مسافرها تخفیف بدهند، باورتان می‌شود؟

رییس جامعه هتلداران ایران با اعلام آمادگی برای مشارکت در اجرای طرح «سفر ارزان»، گفت: هتلداران برای دادن تخفیف و در اختیار گذاشتن ظرفیت‌های خالی اتاق‌ها به آژانس‌های مسافرتی با تخفیف با هدف توسعه سفرهای داخلی در این شرایط بحرانی، آماده‌ی همکاری‌اند.

پایگاه خبری گلونی؛ معاون گردشگری اواخر هفته پیش درحالی از تهیه طرح «سفر ارزان» خبر داد که رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی اجرای آن را به همکاری شرکت‌های هواپیمایی و هتلداران منوط دانست. جمشید حمزه‌زاده ـ رییس جامعه هتلداران ایران ـ نیز به ایسنا گفت: اگرچه این طرح‌ها مُسکن‌های موقتی برای درمان بحران است اما معتقدیم اجرای چنین طرح‌هایی می‌تواند به توسعه گردشگری بویژه سفرهای داخلی کمک کند.

وی با اعتقاد بر این‌که به طرح‌های مثل «سفر کارت» و «سفر ارزان» نباید نگاه دائمی داشت، چون در یک مقطع خاص زمانی پاسخگوی نیاز است، افزود: ‌این طرح‌ها و مشابه آن‌ها در وضعیت فعلی کشور به ارزان‌سازی خدمات سفر کمک می‌کند و در عین حال باعث بهبود وضعیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری در تاسیسات گردشگری، افزایش ضریب اقامت در هتل‌ها، رونق کسب و کار آژانس‌های مسافرتی و حذف نشدن سفر از سبد خانوار ایرانی، می‌شوند.

این طرح‌ها حتی اگر به مدت سه ماه در کشور اجرا شوند باز هم نتیجه موفقیت‌آمیز خواهد بود.

رییس جامعه هتلداران ایران با اشاره به افت آمار اقامت در هتل‌های کشور، اظهار کرد: اگرچه برخی متولیان و مطلعان از افزایش سفرهای داخلی با گران شدن سفرهای خارجی خبر می‌دهند اما آمار اسکان در هتل‌های کشور در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کمتر شده است.

در اصل مسافران هتل‌رو کم شده‌اند که این وضعیت ناشی از شرایط اقتصادی مردم و ازدیاد مراکز غیررسمی اقامتی در سطح کشور است.

وی اضافه کرد: با وجود افزایش شدید هزینه‌ی هتلداری اما بسیاری از آن‌ها تخفیف‌هایی بین ۱۰ تا ۵۰ درصد قایل شده‌اند، ‌ برخی هم همچنان با قیمت سال گذشته خدمات می‌فروشند، این یعنی حاشیه سود هتل کم شده است.

حمزه‌زاده گفت: هرچند که در جریان جزییات طرح سفر ارزان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار نداریم، ولی از هر طرحی که به توسعه گردشگری منجر شود، استقبال می‌کنیم، حتی اگر آژانس‌های مسافرتیِ عمده‌فروش طرح‌های مشابه داشته باشند، هتل‌دارها برای همکاری با آن‌ها در این شرایط بد و بحرانی آماده‌اند.

برخی از بانک‌ها هم برای مشارکت در این طرح‌ها اعلام علاقمندی کرده‌اند. این ظرفیت تا به حال پنهان بوده که باید از آن استفاده کرد.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل