کنسرت دادن ملاک نیست و با تعدد کنسرت کسی در خاطره‌ها نمی‌‌ماند

کنسرت دادن ملاک نیست و با تعدد کنسرت کسی در خاطره‌ها نمی‌‌ماند

به گزارش پایگاه خبری گلونی، اگر فکر می‌کنید ملاک در خوانندگی تعداد سانس‌های کنسرت یا میزان لایک در اینستاگرام یا تعداد دانلود در سایت‌های موسیقی است سخت در اشتباه هستید.

اینها که برشمردیم یکی از معیارهای شناخت موسیقی خوب است.

یعنی لزوماً خواننده‌ای که چهل کنسرت در یک سال برگزار کرده است نسبت به خواننده‌ای که دو کنسرت در سال برگزار کرده است یا اصلا کنسرت برگزار نکرده است خواننده بهتری به حساب نمی‌آید.

خوانندگی فقط  صدای خوب نمی‌خواهد، خوانندگی نگرش به جهان هستی هم می‌خواهد.

خوانندگی چیزهایی فراتر از صدای خوب نیاز دارد و مهمتر از همه چیز در خوانندگی شخصیت خود خواننده است .

نگاه او به جهان انتخاب و دقت او در انتخاب شعر و ترانه، دغدغه‌های انسانی‌اش، توجه‌اش به اوضاع سیاسی و اجتماعی جامعه‌اش و احترامش به آنچه فرهنگ و هنر ادب ایرانی نامیده می‌شود از یک خواننده هنرمند می‌سازد.

اینهاست که از یک هنرمند هنرمند واقعی می‌سازد.

کنسرت دادن ملاک نیست و با تعدد کنسرت کسی در خاطره‌ها نمی‌‌ماند

هچنین باید بدانیم که عیار کاری یک هنرمند یا یک گروه هنری موسیقی در یک یا دو سال سنجیده نمی‌شود هنر را با دهه‌ها کار و فعالیت می‌سنجند و ارزیابی می‌کنند و هنرمندان به‌ویژه در عرصه موسیقی بعد از سال‌ها کار و تلاش تبدیل به برندهای موسیقی می‌شوند.

آنها بعد از سال‌ها و به شرط دوام در کار محبوب مردم و هواداران‌شان خواهد شد و آهنگ‌های‌شان تا سال‌های سال شنیده خواهد شد.

اما آنها که تلاش می‌کنند تعداد سانس‌های کنسرت یک خواننده موسیقی را دلیلی بر موفقیت او و مردمی بودن و یا ماندگار بودنش بدانند نشانی غلط به مخاطبان می‌دهند.

باید صبر کنیم تا ببینیم در سال‌های آینده کدام یک از این خواننده‌ها یا گروه‌های موسیقی همچنان مشتری دارند و مردم برای خرید بلیت کنسرت‌شان سر و دست می‌شکنند.

بسیار گروه‌های موسیقی در این سال‌ها بودند که حالا حتی نامشان در سرچ گوگل هم به دست نمی‌آید.

ساخت کلیپ: نوید ولیزاده

پایان پیام

کد خبر : 111241 ساعت خبر : 1:09 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=111241
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات