ازدواج پانزده میلیون دختر زیر هجده سال در جهان طبق آماری که منتشر می‌شود

ازدواج پانزده میلیون دختر زیر هجده سال در جهان طبق آماری که منتشر می‌شود

پایگاه خبری گلونی، بیتا اسماعیلیهر سال پانزده میلیون دختر زیر هجده سال در جهان ازدواج می‌کنند این خبر در نوع خود می توانند یک بمب خوشه ای عمل نکرده باشد فاجعه‌ای در قرن حاضر برای زنان.

ولی ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود طبق آمارهای منتشر شده سالانه هفتاد هزار دختر زیر هجده سال بر اثر حاملگی زود هنگام جان خود را از دست می‌دهند این خبرها یک جور مرگ خاموش است که خیلی عادی هر روز می‌شنویم و دیگر عکس العملی هم نشان نمی‌دهیم.

هر سال پانزده میلیون دختر زیر هجده سال در جهان ازدواج می کنند

سال گذشته بیش از هزار و چهارصد ازدواج دختران زیر پانزده سال در ایران ثبت شده است.

این درحالی ست که تعداد ازدواج های ثبت نشده بیشتر از این است و این باعث می‌شود که این سیکل معیوب همچنان ادامه داشته باشد و شاهد باشیم کودک به جای کودکی کردن و لی لی کردن مادری کردن را بازی کند.

در گذشته نسل قبل شاهد بودیم که اکثر ازدواج ها در سن پایین صورت می‌گرفت.

حتی مادر خود من جزئی از این ماجرا بود و آنقدر زود باردار شد که تا چند سال بیمار بود و زمانی که پزشک مراجعه کرده بود علتش را کم بودن سن و حاملگی زود هنگام اعلام کرده بودند.

ولی اکثر کسانی که از این نوع ازدواج استقبال می‌کنند کسانی هستند که به آسیب‌های ناشی از این ازدواج فکر نمی‌کنند.

و فقط به دنبال این هستند که کودکان و زنان قیم دیگری به جز پدر خود داشته باشند.

این ازدواج ها باعث آسیب هایی همچون خشونت، طلاق، افسردگی، آمار بالای سقط جنین، انزوای اجتماعی، ترک تحصیل و شیوع پدیده کودک بیوه، اعتیاد و… به دنبال دارد که با کمی درایت می‌شود این آسیب ها را کاهش داد.

به همین دلیل طرحی با نام کودک همسری تدوین شده و در مجلس ارائه شد طیبه سیاوشی عضو فراکسیون زنان شورای اسلامی با بیان اینکه کمیته حقوقی قضایی مجلس به طرح کودک همسری رای نداد گفت:

«منتظریم تا گزارش عدم رای به مجلس بیاید تا ببینیم چکار باید بکنیم پیش از این طرح مذکور درجریان بررسی در صحن علنی مجلس قرار داشت و یک فوریت ممنوعیت عقد دختران زیر سیزده سال نیز تصویب شده بود. طرح افزایش سن ازدواج که به کودک همسری معروف شده بود طرحی است که برای جلوگیر ی از ازدواج کودکان توسط فراکسیون زنان شورای اسلامی تدوین شده بود اما این طرح نتوانست موافقیت کمیسیون قضایی مجلس را جلب کند»

پایان پیام

کد خبر : 109949 ساعت خبر : 4:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=109949
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات