بانوی عمارت به مردم خلج توهین کرد و یک گاف خیلی بزرگ ادبی داد

بانوی عمارت به مردم خلج توهین کرد و یک گاف بزرگ داد. برای دیدن این گاف‌ها و همچنین دانستن در مورد این اشتباهات سریال‌های تلویزیونی متن زیر را بخوانید.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، انگار نمی‌شود یک سریال در تلویزیون پخش شود و دچار حاشیه‌های قومی نشود و به بخشی از مردم ایران توهین نکند. سریال «بانوی عمارت» این روزها حرف و حدیث‌های بسیاری دارد.

بانوی عمارت

به‌کاربردن ضرب‌المثلی با عنوان «زبان خر را خلج می‌فهمد» باعث شده برخی از هموطنانمان از این دیالوگ برنجند و نویسندگان و تهیه‌کنندگان این سریال از مردم عذرخواهی کنند و آن را یک خطای سهوی بدانند.

آن‌ها به طور هماهنگ از مردم خلج عذرخواهی کردند.

همچنین به‌کاربردن شعر «اقبال لاهوری» به‌جای «مولوی» نیز یکی از حاشیه‌های این سریال بوده که باعث شده اهل ادب و پژوهش به آن خرده بگیرند.

این چندمین بار است که سریال‌هایی که از تلویزیون پخش می‌شود، دچار چنین حاشیه‌هایی می‌شوند.

مردم خلج

بدتر از همه همین حاشیه‌های قومی یا زبانی یا منطقه‌ای است که دل برخی از هموطنان را می‌شکند و به سادگی و با عذرخواهی هم برطرف نمی‌شود.

با این‌که سازندگان این سریال تاکید کرده‌اند که بسیار در نوشتن این متن دقت کرده‌اند، اما باز هم می‌بینیم که چنین چیزی از زیر دست آن‌ها در رفته است.

آیا این مسئله می‌تواند به جهت ناآشنایی نویسندگان با متون دوره قاجار باشد و یا آیا وقت نوشتن اصلا با خودشان فکر کردند که خلج یعنی چه و این ضرب‌المثل در کجا کاربرد دارد؟

منبعی که آن‌ها شعر اقبال لاهوری را به‌جای مولوی از آن انتخاب کردند، چه منبعی بوده است؟

آیا نویسندگان این سریال نباید در منابع خود تجدیدنظر کنند؟

این حاشیه‌های قومی و زبانی در بسیاری از موارد بنیان یک سریال را بر باد می‌دهد و به نظر می‌رسد سازندگان این سریال بخشی از مخاطب خود را با همین کوتاهی از دست داده باشند.

سریال «بانوی عمارت» این روزها پرطرفدارترین سریال تلویزیون است.

‌اما باید آن را با نمونه‌های عالی و درجه یک ژانر خودش در سال‌های دور و نزدیک در تلویزیون مقایسه کرد.

مقابسه کرد تا متوجه شویم که تلویزیون در ساخت سریال‌های تاریخی یا سریال‌هایی که در دوران قاجار اتفاق می‌افتند، در «بانوی عمارت» قدمی رو به جلو برداشته است یا خیر.

پایان پیام

کد خبر : 110269 ساعت خبر : 10:21 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=110269
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات