تشویق مردم به استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی به خدا دردی را دوا نمی‌کند

تشویق مردم به استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی دردی را دوا نمی‌کند. این مطلب را بخوانید تا بدانید که چرا می‌گوییم تشویق مردم دردی را دوا نخواهد کرد.

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: سالک، عضو کمیته فضای مجازی در مورد تلگرام و اینستاگرام گفت: باید روزی فعالیت تلگرام و اینستاگرام به اتمام برسد. ما نمی توانیم با وجود فسادهایی که در تلگرام و پیام رسان‌های مشابه است تا آخر منتظر باشیم که “تلگرام باشد و ما هم باشیم” و باید روزی فعالیت تلگرام و اینستاگرام به اتمام برسد.

تشویق مردم

از زمانی که اینترنت به عنوان یک مزیت همگانی در دسترس عموم قرار گرفت و پای ما هم به این دهکده جهانی باز شد هربار نوبت فیلتر کردن یک اپلیکیشن بود.

نمی‌دانم دلیلش استفاده بی‌رویه ما از این برنامه‌ها بود یا سخت‌گیری دولت ولی به هر حال در هر دوره‌ای نیاز مبرم به فیلتر شکن‌ها احساس شده است.

در این‌که بسیاری از پیج‌های اینستاگرام غیراخلاقی هستند و حتی بسیاری از شاخ‌های این دنیای مجازی صلاحیت اخلاقی ندارند شکی نیست ولی چرا یک بار به جای از بین بردن صورت مسئله‌ها سعی در حل مشکل نمی‌کنیم؟

چند سال دیگر باید بگذرد تا ما شروع کنیم به فرهنگ‌سازی درباره استفاده از برنامه‌ها و نرم‌افزارهای دنیای مجازی؟

داخلی

صرقا تشویق مردم به استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی دردی را دوا نمی‌کند.

در دنیایی که به راحتی با چند جست‌وجوی ساده امکان دانلود و نصب چند فیلتر شکن در انواع مختلف وجود دارد دیگر این راه حل جوابگو نخواهد بود.

در همین تلگرام فیلتر شده روزها هزاران پیام در حال جابه‌جایی است. نمی‌گویم فیلترینگ بی‌تاثیر است اما راه حل دائمی نیست.

علم ارتباطات مدام در حال پیشرفت است و هر روز برنامه‌ها و نرم‌افزارهای جدیدی روانه بازار می‌شود، مگر ما می‌توانیم جلوی این پیشرفت را بگیریم و همه چیز را فیلتر کنیم؟

ای کاش به جای صرف این همه هزینه و زمان برای فیلترینگ، بخشی از انرژی‌مان را هم بگذاریم برای فرهنگ‌سازی استفاده از این اپلیکیشن‌ها.

اینستاگرام و تلگرام خوبی‌هایی هم داشته‌اند. در بیکاری و اوضاع بد اقتصادی و معیشتی این روزها همین برنامه‌ها ممر درآمد بسیاری از افراد هستند.

فیلترینگ تا حد زیادی بر کارآفرینی این اپلیکیشن‌ها تاثیرگذار خواهد بود.

از سوی دیگر چه بخواهیم چه نه تلگرام، اینستاگرام و همتایان‌شان یک راه ارتباطی ما با دنیای خارج از کشورمان است که لزوم بودنش را نمی‌توان انکار کرد.

امیدواریم مسئولان گرامی هم به جای تمرکز بر عیب و ایرادهای شبکه‌های اجتماعی، اندکی به فایده و لزوم بودن آن‌ها هم فکر کنند. شاید این بگیر و ببندهای اینترنتی کمتر شد.

پایان پیام

کد خبر : 110298 ساعت خبر : 10:57 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=110298
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات