جوانان پروژه ازدواج کردن را می‌پیچانند

وقتی جوانان پروژه ازدواج کردن را می‌پیچانند

زنگ خطر ازدواج جوانان به صدا درآمده‌است البته اگر در این آلودگی صوتی- اقتصادی- فرهنگی- اجتماعی کسی صدایش را بشنود.

پایگاه خبر ی گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: آمار ازدواج به گواهی وزارت بهداشت کمتر می‌شود. لاکچری شدن ازدواج و به موازات آن تبلغ ازدواج آسان بدون در نظر گرفتن شرایط واقعی جوامعه از مشکلات اصلی ازدواج جوانان است.

برکاتی؛ مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: «در شرایط فعلی هم میزان ازدواج‌ها و هم میزان فرزندآوری در کشور کاهش یافته، سالانه بین ۵ تا ۷ درصد از میزان ازدواج‌ها کم شده، به طوری که در سال ۸۹ حدود ۸۹۰ هزار و در سال ۹۶ حدود ۶۷۰ هزار ازدواج انجام شده است.»

لاکچری شدن ازدواج

ازدواج کردن را هم باید به کارهای لاکچری که آدم‌هایی از طبقه خاص انجام می‌دهند اضافه کنیم.

هرچقدر هم مانور و همایش و آموزش و هفته ازدواج آسان بگذرایم باز هم متقاعد کردن جوان‌ها در این شرایط اقتصادی بی‌ثبات برای ازدواج کردن کار سختی است.

جوانان پروژه ازدواج کردن را می‌پیچانند

همین متقاعد کردن جوان‌ها آنقدر سخت است که وارتخانه ورزش و جوانان سال‌هاست از انجام فعالیت‌های خود در حوزه جوان‌ها طفره می‌روند.

فراوانی استفاده از فضای مجازی باعث شده پوسته مجازی به دور شخصیت حقیقی جوان‌ها تنیده شود برای همین خیلی‌ها ازدواج را واقعی‌تر از آن می‌دانند که این روزها سراغش بروند.

کلیشه‌های همیشگی ازدواج

برای ازدواج باید آمادگی روحی داشت و به موازات آن یک برنامه‌ریزی ثابت اقتصادی. جوان امروز برای این تعهد خودش را آماده نمی‌بیند و جوانان پروژه ازدواج کردن را می‌پیچانند.

ما در همه این سال‌ها جز تخریب اعتماد به نفس او کار دیگری برای جوانان انجام ندادیم.

آن‌ها را با فرآیند فرسایشی تحصیل بدون هماهنگی با نیازهای بازار خسته کردیم و همان روزهای اول جوانی علناً آنها را از دور خارج کردیم.

فرهنگسازی را متناسب با نیاز جوانان انجام دهیم

برای ازدواج جوانان؛ چیزی به جز فرهنگسازی‌های ازدواج آسان لازم است. برای خیلی‌ها حل کردن بحران هویت اول مسئله است.

آن‌ها باید باور کنند که در نقشه کلان کشور جایی دارند. باید برای تک‌تک اهدافشان آنها را آماده کنیم.

در بیلبوردها و تبلیغات حد میانه را نگه‌داریم؛ نه آن ازدواج لاکچری عجیب‌وغریب نه آن ازدواج ساده و همزیستی بدون ثبات اقتصادی مورد پسند جوانان ما نیست.

ما همیشه در آمار از دیدن معمولی‌ها طفره می‌رویم. شاید همین باعث می‌شود برنامه‌های ازدواج که دولت برایمان می‌ریزد را باور نکنیم.

پایان پیام

کد خبر : 109572 ساعت خبر : 1:52 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=109572
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات