دولت تابوی مراقبت‌های روانپزشکی را بشکند

دولت تابوی مراقبت‌های روانپزشکی را بشکند

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه:  معاون دفتر سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: «شناسایی، تشخیص و مراقبت از بیماری‌های روان‌پزشکی در حوزه سلامت ازجمله اولویت‌های این دفتر است.»

به گزارش ایسنا، علی اسدی در مراسم آغاز به کار کارگاه ملی سه روزه طرح تحول سلامت روان که به میزبانی استان یزد در حال برگزاری است با بیان این که برنامه‌های حوزه سلامت و روان در قالب ۱۰ و ۱۲ سرفصل تعریف شده، اظهار کرد:

شناسایی، تشخیص و مراقبت از بیماری‌های روان‌پزشکی در حوزه سلامت از جمله اولویت‌های این دفتر است.

بیماری‌های روحی و جسمی هر دو به مراقبت و تشخص نیاز دارند

حرف زدن درباره بیماری‌های روانی همیشه یک تابو است.

باز کردن سر صحبت با آنهایی که خدای برچسب زدن و قضاوت کردن آدم‌ها هستند همیشه سخت است و برای مراجعه به روانشناس هم باید با خودت کنار بیای هم از نظر مادی و هم معنوی. اما خب کسی که سرطان داشته‌باشد؛ ایدز داشته‌باشد یا دریچه میترالش هم شل و ول باشد هم همین‌کار را می‌کند با خودش کنار می‌آید که بیمار است و بعد از کسی که متخصص است کمک می‌خواهد.

بیمه سلامت عقب نکشد

بیمه سلامت با توجه به فراگیر بودن و عمومی بودن و درگیر کردن اقشار مختلف جامعه بیشتر از همیشه می‌تواند به مردم در درمان بیماری‌هایشان کمک کند. کاش کنار طرح پزشک خانواده‌ها؛ طرح‌های روانشناس خانواده را هم کلید می‌زدیم.

افسردگی مردم را باور کنیم

این روزها افسردگی پایه بیشتر بیماری‌های روانی و جسمانی است مردم زیادی را درگیر کرده‌است.

حل معمای مشکلات اقتصادی؛ نبودن در جایگاه شایسته فرد و نادیده‌انگاری توانایی‌هایش؛ ذوب شدن در کارهایی که به آنها علاقه‌مند نیست و دغدغه‌های معیشتی به این افسردگی‌ها دامن زده‌است.

کمک روانشناسان می‌تواند مردم زیادی را به زندگی برگرداند. همه آنهایی که این روزها زندگی را به حالت نیمه تعطیل درآوردند و قرار است تا اطلاع ثانوی خودشان؛ نیازهایشان و علاقه‌مندی‌هایشان را نادیده بگیرند.

دولت تابوی مراقبت‌های روانپزشکی را بشکند

برای شکستن تابوی بیماری‌های روحی و روانی راه درازی در پیش است اما بی‌شک تعدیل هزینه‌های درمان شروع قدرتمندی برای قدم زدن در این راه است.

خبر خوب اینکه عزم دولت برای کمک به همه افراد از غربالگری تا تشخیص و درمان بیماری‌های روحی و روانی جدی است. خبر خوب بعدی اینکه باید خودتان را بتکانید و از کسی که متخصص است کمک بگیرد حتا اگر این کار برایتان یک تابو است. خدا را شکر که این بار خبر بد نداریم!

کد خبر : 109918 ساعت خبر : 5:38 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=109918
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات