شهر ونیز ایتالیا شهری است که روزی قایق موتوری‌ها ویرانش می‌کنند

کانال‌های شهر ونیز مانند بیشتر کانال‌ها، ساخته دست بشر هستند. فقط آن چیزهایی را که در اطراف کانال‌ها به چشم می‌خورند، انسان‌ها ساخته‌اند. شهر ونیز شهری است که روزی قایق موتوری‌ها ویرانش می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در قرن هفدهم این شهر شمالی ایتالیا، فقط مجموعه‌ای از جزایر کوچک و باتلاق‌های گلی بود. بعد از سقوط امپراتوری روم، تبعیدی‌های سیاسی در مرداب‌های ونیز به دنبال پناهگاهی برای خود بودند. به تدریج شهری با بساری از ساختمان‌ها که مستقیما روی آب بنا شده بود و بر پایه‌های سنگین و نو! در دریا تکیه داشت، پدیدار گردید.

قایق موتوری

اما کانال‌ها در بین این گروه از خانه‌ها باقی ماندند و در نتیجه تنها راه حمل و نقل امروزه در ونیز با قایق‌ها صورت می‌گیرد.

ارتعاشات وسایل نقلیه موتوری به بنیاد این شهر زیبا که در بسیاری شرایط به‌طور متزلزلی بدون وجود اسکله‌ای بر روی شن‌ها قرار گرفته است، صدمه می‌زند.

در روز تمام گوندولاها زیبا به نظر می‌رسند، اما ته نشست به وجود آمده از قایق‌های موتوری ساختمان شهر را بسیار سست کرده است.

علاوه بر این، لاروبی و فعالیت پمب‌های آب در مناطق صنعتی مجاور، باعث م شکلاتی برای این شهر تاریخی گردیده است که از جمله فرو رفتن آهسته بیشتر جزیره اصلی در میان دریا است.

کانال‌های شهر ونیز مانند بیشتر کانال‌ها، ساخته دست بشر هستند.

فقط آن چیزهایی را که در اطراف کانال‌ها به چشم می‌خورند، انسان‌ها ساخته‌اند. شهر ونیز شهری است که روزی قایق موتوری‌ها ویرانش می‌کنند.

شهر ونیز

اکنون دولت ایتالیا با اجرای طرح مشکلی سعی در حفظ این نمونه جالب معماری قرون وسطا و دوره رنسانس و مهندسی در آب را دارد.

شهر ونیز یکی از شهرهای گردشگرپذیر جهان است و سالانه میلیون‌ها گردشگر به این شهر می‌روند. از دیدنی‌های این شهر می‌توان به میدان سن مارکو محل دفن مرقس یکی از حواریون عیسی مسیح که به سن مارکو مشهور است، اشاره کرد.

پایان پیام

کد خبر : 110333 ساعت خبر : 6:10 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=110333
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات