مرضیه هاشمی و واکنش رئیس صدا و سیما نسبت به رفتار آمریکا

رییس سازمان صدا و سیما با محکوم کردن دستگیری مرضیه هاشمی گفت: رفتار دوگانه در ذات دولت آمریکاست؛ دولتی استکباری که چنین رفتارهایی را که با هیچ مبنای حقوق بشری تناسب ندارد بروز می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، به نقل از روابط عمومی صدا و سیما، دکتر علی‌ عسکری در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران این اقدام آمریکا را یکی از نتایج رفتار اثرگذار و انقلابی شبکه پرس تی وی دانست و افزود:

خانم مرضیه هاشمی یکی از خبرنگاران و گویندگان برجسته درحوزه بین الملل صدا و سیمای جمهوری اسلامی است که به داشتن عقاید اسلامی و آزادی خواهانه شناخته شده است و این خود هدف آمریکایی‌ها را بیشتر نشان می‌دهد.

رییس سازمان صداوسیما با محکوم کردن رفتار آمریکایی‌ها در دستگیری مرضیه هاشمی گوینده شبکه پرس تی‌وی گفت:

رفتار دوگانه در ذات دولت آمریکاست؛ دولتی استکباری که چنین رفتارهایی را که با هیچ مبنای حقوق بشری تناسب ندارد بروز می‌دهد.

رییس رسانه ملی این حرکت دولت آمریکا را غیرقانونی و غیرانسانی خواند و تصریح کرد:

آمریکا با هر تفکری که از جبهه حق و عدالت حمایت و روحیه مقاومت را درمیان ملت‌ها تقویت کند مخالفت می‌ورزد و هر کاری که بتواند در مقابل آنها انجام می‌دهد اما مطمئنا راه به جایی نخواهد برد و این حق است که در نهایت پیروز خواهد شد.

به گزارش پرس تی وی پسر مرضیه هاشمی گزارش داد این روزنامه نگار در تهیه یک فیلم مستند درباره جنبش بین المللی Black Lives Matter شرکت دارد که فعالان آن علیه خشونت در حق سیاه پوستان مبارزه می‌کنند.

وی افزود علاوه بر این مرضیه هاشمی نسبت به برخی از ابعاد سیاست آمریکا انتقادی برخورد می کند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران درخصوص بازداشت مجری و خبرنگار شبکه پرس تی وی توسط آمریکا بیان داشت:

خانم مرضیه هاشمی به لحاظ اینکه همسر یک فرد ایرانی بودند، شهروند ایرانی هم محسوب می‌شوند از همین رو وظیفه خود می‌دانیم که از حقوق شهروندان خود دفاع کنیم.

پایان پیام

کد خبر : 111924 ساعت خبر : 6:30 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=111924
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات