پاسخ داروغه‌ زاده به ابهامات درباره نحوه انتخاب فیلم‌های بخش نگاه نو

پاسخ داروغه‌ زاده به ابهامات درباره نحوه انتخاب فیلم‌های بخش نگاه نو

به گزارش پایگاه خبری گلونی، ابراهیم داروغه‌زاده (دبیر سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر و معاون نظارت و ارزشیابی) در گفتگو با ایلنا، با اشاره به اعلام اسامی فیلم‌های بخش نگاه نو گفت: براساس آیین‌نامه ۱۰ فیلم برای حضور در بخش نگاه نو براساس نظر هیات انتخاب معرفی و اعلام شده‌اند.

وی در پاسخ به این سؤال که برخی فیلم‌ها همچون روزهای نارنجی (واسطه) سال گذشته نیز حضور داشتند و فرم جشنواره فیلم فجر را تکمیل کرده و نسخه کامل آن را به جشنواره داده بودند اما امسال نیز مجدد تقاضای حضور در جشنواره کرده و پذیرفته شده‌اند، گفت: فیلم‌هایی از این دست دو نکته اساسی دارد و سال گذشته نیز این روال وجود داشت؛

اگر هیات انتخاب سال قبل نسخه ناقص فیلم را دیده باشد و اکثریت اعضای هیات انتخاب نیز این مسئله را تأیید کنند، سازندگان فیلم سال بعد این شانس را دارند که دوباره فیلم‌شان را در صورتی که اکران نشده و شرایط شرکت در جشنواره را داشته باشد برای نمایش به جشنواره و هیات انتخاب ارائه کنند.

پاسخ داروغه‌ زاده به ابهامات

وی ادامه داد: در سال گذشته نیز فیلم شعله‌ور و امپراطور جهنم که پیش از آن به صورت ناقص برای هیات انتخاب به نمایش درآمده بودند با تأیید نظر هیات انتخاب در جشنواره شرکت کردند و پذیرفته شدند و هیات انتخاب سال گذشته نبز به صورت مکتوب تأیید کردند که این فیلم به صورت ناقص دیده شده است.

وی ادامه داد: نکته دوم این است که در جشنواره فیلم فجر سال گذشته بخش فیلم اول و نگاه نو وجود نداشت و کسانی که فیلم اول‌شان را ساخته‌اند امسال این شانس را داشتند که اثرشان را در صورتی که شرایط آیین‌نامه را داشته باشد به جشنواره بدهند و در بخش فیلم اول شرکت کنند.

داروغه‌زاده همچنین درباره اینکه گفته می‌شود برخی فیلم‌ها به دلیل ممیزی توسط هیات انتخاب برگزیده نشده‌اند، گفت: تنها ملاک ما نظر هیات انتخاب بوده است و ما هیچ ممیزی و سفارشی را برای انتخاب کردن و یا انتخاب نشدن یک فیلم خارج از هیأت انتخاب نداشته‌ایم.

وی همچنین درباره زمان اعلام اسامی فیلم‌های بخش اصلی سودای سیمرغ گفت: تا آخر هفته اسامی ۲۲ فیلم بخش سودای سیمرغ اعلام خواهد شد. شاید تعداد فیلم‌ها کمتر از ۲۲ باشد اما قطعاً بیشتر نخواهد شد.

پایان پیام

کد خبر : 110205 ساعت خبر : 3:57 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=110205
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات