سن مارینو قدیمی‌ترین حکومت جمهوری جهان را داراست

کشور کوچک سن مارینو در چند کیلومتری ریمپنی در ساحل آدریاتیک قرار گرفته که کشور ایتالیا آن را احاطه کرده است. این کشور در قرن دهم دولت خود را تاسیس کرد و بدین ترتیب قدیمی‌ترین احیاگر حکومت جمهوری در دنیا شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، طبق روایتی، سن مارینو را سنگتراشی از اهالی دال‌ماتیا (که حال قسمتی از خاک یوگسلاوی است) به نام مارپنوس در قرن چهارم بنیان گذاشت. این سنگ‌تراش برای رهایی از ظلم و آزار امپراتور رومی، دیو کلیشن به پناهگاه کوهستانی در مونته تینانو گریخت.

کشور کوچک سن‌ماریو

مارینوس پناهگاه را برای پیروان خود به ارث باقی گذاشت تا همواره به‌عنوان جزیره آزادی در دنیای ظالمانه باقی بماند.

پایتخت جمهوری سن‌ مارینو در حوالی سه قله ناهموار مونته تیانو که به ارتفاع ۳۹/۱ ؟؟؟ است و تقریبا در مرکز ۵/۶۲ کیلومتر مربعی کشور ساخته شده است.

در سراسر آن سال‌ها چندین بار به این جمهوری حمله شد، اما این کشور همواره توانست استقلال خود را حفظ کند.

در سال ۱۸۶۱ مردم سن مارینو، با توجه به دیگران، نامه‌ای به ابراهام لینکلن نوشتند و نگرانی خود را جهت مشکلات در آمریکا ابراز داشتند.

در نامه قدردانی لینکلن آمده بود که: «هرچند کشور شما کوچک است، با این وصف یکی از بزرگ‌ترین افتخارات تاریخ است.»

در سال ۱۷۹۸، ناپلئون پیشنهاد کرده بود که این «نمونه جمهوری» به قلمرو او اضافه شود، اما سن مارینو این پیشنهاد را نپذیرفت.

حکومت جمهوری

اهالی این کشور از نژاد ایتالیایی هستند، اما آن‌ها یک مشکل بزرگ دارند.

در طول قرن‌ها، خانوادههای این جمهوری آنچنان از داخل به هم بسته شدند که شهروندان دریافتند تهیه سیستم اجرایی قانونی کاملا بیطرفانه امکانپذیر نیست.

به همین دلیل بود که خانواده‌های سن‌ مارینو از دشمنی و تعصبات خانوادگی پرهیز کردند.

سان مارینو کشوری است در جنوب اروپا که در شبه‌جزیره ایتالیا و در بخش شرقی کوه‌های آپنین واقع شده‌است. پایتخت آن شهر سان مارینو است.

شهرت سان مارینو به قانون اساسی این کشور است. قانون اساسی سان مارینو که در سال ۱۶۰۰ میلادی تدوین شده، قدیمی‌ترین قانون اساسی ملی در جهان است و هنوز اجرا می‌شود. این کشور اولین کشور با حکومت جمهوری در جهان می‌باشد.

پایان پیام

کد خبر : 110343 ساعت خبر : 6:43 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=110343
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات