برنامه‌ ‌های نوروزی در شهرهای مختلف کشور برای شاد شدن مردم ایران

برنامه‌ ‌های نوروزی در شهرهای مختلف کشور برای شاد شدن مردم ایران

به گزارش پایگاه خبری گلونی در ایام نوروز شهرهای مختلف برنامه‌های متنوعی را برای شهروندان و مسافران نوروزی در نظر می‌گیرند.

شهرداری‌ها در ایام نوروز برنامه‌های مختلفی تدارک می‌بینند. شهرهای مختلف ایران از شمال، رشت و ساری و رامسر تا جنوب، کیش و قشم و چابهار. از اصفهان نقش جهان تا شیراز با بهارنارنج‌هایش، برنامه‌های جذاب و مفرحی برای مردم و مسافران نوروزی تهیه می‌کنند.

حال و هوای نوروز با وجود این برنامه‌ها در تمام شهرهای ایران جاری است.

بازدید از آثار تاریخی یکی از جذاب‌ترین برنامه‌های نوروزی است. نخستین کاری که مسافران پس از ورود به شهری انجام می‌دهند، پیداکردن مسیر آثار تاریخی و مراکز طبیعی گردشگری در آن شهر است.

به همین دلیل همه نهادهای مرتبط مثل شهرداری و میراث فرهنگی و گردشگری، با روش‌های مختلف تمام سعی خود را در جهت راهنمایی مسافران نوروزی برای آشنا شدن و یافتن این اماکن انجام می‌دهند.

بسیاری از مراکز فرهنگی نیز در شهرهای مختلف با برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های متنوع عهده‌دار این مسئولیت می‌شوند.

برنامه‌ ‌های نوروزی در شهرهای مختلف کشور برای شاد شدن مردم ایران

کنسرت‌های نوروزی یکی از پرطرفدارترین برنامه است.

هموطنان که در این تعطیلات زمان کافی برای این کار را دارند می‌توانند به خوبی از کنسرت‌های موسیقی استفاده کنند.

همچنین شوها و جشن‌هایی در همه شهرها به مناست عید نوروز برگزار می‌سود که هدف بسیاری از آنها علاوه بر سرگرمی برای شهروندان، آشنا کردن مسافران نوروزی با فرهنگ و آیین‌های بومی شهرشان است.

رادیو تلویزیون هم نقش بسیار مهمی در تهیه برنامه‌های نوروزی دارند.

انواع سریال‌ها که از شبکه‌های مختلف سیما پخش می‌شوند. برنامه‌های نوروزی با حضور خواننده‌ها و بازیگران معروف و همچنین برنامه‌های طنزی که از شبکه نسیم پخش می‌شوند اوقات شادی را برای خانواده‌ها فراهم می‌کنند.

سریال‌ها جزو جدایی‌ناپذیر تعطیلات نوروزی هستند و جدال سازندگاشان برای نمایش در این زمان کمتر از دعوای فیلمسازان برای اکران نوروزی نیست. چون می‌دانند که در این روزها و شب‌ها مخاطبان بیشتری برای این سریال‌ها وجود دارد و آثارشان بهتر دیده می‌شود.

جنگ‌ها و شوهای شبانه هم در تعطیلات هواخواهان زیادی دارد و شبکه‌های تلویزیونی هم برای پاسخ به این نیاز برنامه‌های مفرح زیادی را ترتیب می‌دهند.

مردم چه در خانه‌ها هنگام دید و بازدید عید چه در مسافرت به مناطق مختلف کشور می‌توانند از این برنامه‌ها بهره‌مند شوند و لذت ببرند.

پایان پیام

کد خبر : 114092 ساعت خبر : 6:08 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=114092
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات