گلونی

خانه سینمای مستند لرستان افتتاح شد این خانه چهارمین خانه مستند کشور است

خانه سینمای مستند لرستان افتتاح شد

خانه سینمای مستند لرستان افتتاح شد

همزمان با افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر و سومین جشنواره استان لرستان خانه سینمای مستند لرستان رسما افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، عصر روز جمعه دوازدهم بهمن ماه با حضور جمعی از مستندسازان، هنرمندان، فرهیختگان و اقشار مختلف مردم خانه سینمای مستند لرستان در سینما اسقلال خرم آباد افتتاح و از نشان این خانه رونمایی شد.

حمیدرضا حنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ضمن ابراز خوشحالی از افتتاح این خانه گفت:

سینمای مستند، سینمای جسوری است که میتواند نقش مهمی در روشنگری جامعه داشته باشد و مهمترین رسالت هنر را که تزکیه نفس است را به خوبی ایفا کند.

وی در ادامه افزود: استان لرستان دارای ظرفیت های فوق العاده و استعدادهای فراوانی که همچو گذشته می‌تواند در سینمای مستند موفقیت‌های چشمگیری را به دست آورد.

در ادامه این مراسم که با حضور تعدادی از پیشکسوتان سینمای مستند لرستان از جمله ناصر غلامرضایی، سید محمد سیف زاده، سید سیامک موسوی و جمعی از سینماگران استان حضور داشتند از نشان خانه سینمای مستند لرستان رونمایی شد.

خانه سینمای مستند لرستان توسط آقایان سید غلامرضا نعمت پور، شمس الدین آروند، حجت اله حافظی، حسین سپهوند و کیومرث سرشار به عنوان اعضا هیات موسس در تاریخ ۵ دیماه سالجاری به ثبت رسید.

در این مراسم که به یادبود مرتضی مختاری سینماگر و مستندساز فقید لرستانی برگزار گردید از خانواده این هنرمند و حجت الله رشنو پیشکسوت سینمای مستند و داستانی که در ایام انقلاب تصاویر نابی از تظاهرات و مبارزات مردم خرم آباد را به ثبت رسانده بود تقدیر شد.

خانه سینمای مستند به عنوان چهارمین خانه کشور ثبت و افتتاح گردید.

امیدواریم این خانه بتوانید برای ترویج مستندسازی در استان لرستان گام بردارد و این ژانر را رونق بدهد.

مستندسازی در لرستان یک نیاز است تا به کمک فیلم مستند مشکلات اجتماعی و فرهنگی طرح شود و برای حل آنها راه حل پیدا شود.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل