در ایران پزشک را طوری تربیت می‌کنیم که تزریق آمپول را خلاف شأن خود می‌داند

به گزارش پایگاه خبری گلونی، آقای روحانی، رئیس جمهور گفته است در ایران پزشک را طوری تربیت می‌کنیم که تزریق آمپول را خلاف شأن خود می‌داند. صحبت‌های حسن روحانی در جمع پزشکان سخن جدیدی نبود.

در ایران پزشک را طوری تربیت می‌کنیم که تزریق آمپول را خلاف شأن خود می‌داند

این‌که پزشکان یعنی برخی از پزشکان خود را تافته جدابافته می‌دانند و دیگران یعنی کسانی که هم‌رده خودشان در کار پزشکی هستند را جدی نمی‌گیرند و پرستارها را زیردست حساب می‌کنند و مردم را آنطور که باید محترم نمی‌شمارند، شکی نیست.

قطعا بسیاری از ما با اینچنین پزشکانی روبرو شده‌ایم که برخورد مناسبی با مریض‌ها ندارند و در بسیاری از مواقع با آن‌ها با ترشرویی برخورد می‌کنند و غر می‌زنند.

برخی از پزشکان واقعاً اینگونه‌اند و در بسیاری از مواقع به بیمار و بیماری به چشم عابر بانک نگاه می‌کنند.

این‌ها همان‌هایی هستند که در مطب خود عابربانک ندارند و در روز روشن فرار مالیاتی می‌کنند.

کسانی که خودشان را ژن خوب و ژن برتر می‌دانند و از بالا به پایین به دیگر مردمان نگاه می‌کنند و شأن و شخصیت افراد را مهم نمی‌شمارند و فقط به پول می‌اندیشند تا به مداوای صحیح.

البته سال‌هاست که رسانه‌ها به نبرد با چنین پزشکانی رفته‌اند و سعی کرده‌اند آن‌ها را از قله خودپسندی و غرور به زیر بکشند.

اما همچنان برخی از پزشکان حتی دوختن شکم بیمار را کاری خلاف شأن خود می‌دانند و آن را انجام نمی‌دهند.

سال ۹۷ یکی از سال‌هایی بود که مردم و رسانه‌ها بیشتر از گذشته بر روی فرار مالیاتی پزشکان کار کردند.

کمپین‌ها و پویش‌هایی در شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه توییتر راه انداختند و درباره آن صحبت کردند و حتی این پویش به شبکه‌های تلویزیونی و برنامه‌های خبری هم کشیده شد.

هرچند که عده‌ای از این افراد همچنان به کار خود می‌پردازند و اهمیتی به این مسائل نمی‌دهند و با عملکرد ناصحیح خود ضربه محکمی به شخصیت و تن بیمار افراد وارد می‌کنند.

به نظر می‌رسد تا وقتی که بحث مالیات پزشکی جدی گرفته شود و پزشکان قانون‌‎مدار شوند، این پویش‌ها و این کمپین‌ها ادامه دارد و امید است با این پیگیری‌ها بشود راه به جایی برد و نتیجه مثبتی گرفت.

پایان پیام

کد خبر : 113911 ساعت خبر : 1:55 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=113911
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات