گلونی

مسعود نجفی خبرنگار و مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر و نقد گلونی درباره صدور کارت

مسعود نجفی خبرنگار و مدیر روابط عمومی

مسعود نجفی خبرنگار و مدیر روابط عمومی

مسعود نجفی خبرنگار و مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر و نقد گلونی درباره صدور کارت

ما این مطلب را به نام آقای مسعود نجفی و روابط عمومی جشنواره فیلم فجر سئو کرده‌ایم تا معلوم کنیم رسانه تاثیرگذار چه رسانه‌ای است. 

به گزارش پایگاه خبری گلونی در دو سال گذشته روند صدور کارت برای خبرنگاران سینمایی حاشیه‌‌هایی به دنبال داشته است.

هر سال بر تعداد کسانی که ادعای خبرنگاری در حوزه سینما دارند اضافه می‌شود و هر سال بر تعداد رسانه‌هایی که ادعای تولید و محتوا در حوزه سینما دارند افزوده می‌شود.

اما به روشنی معلوم و مشخص است که همه این رسانه‌ها، رسانه‌های جریان اصلی و یا رسانه‌های حرفه‌ای این کار نیستند.

بسیاری دوست دارند فیلم‌ها را به صورت مجانی در کاخ اصحاب رسانه ببینند.

یک مدیر روابط عمومی باید بداند که رسانه‌ها را تحلیل کند و بعد از تحلیل مشخص کند آیا باید به آنها کارت داد یا خیر.

کسانی که فقط در جشنواره حضور دارند و هیچ محتوایی، اعم از گزارش، خبر، مقاله، یادداشت، کلیپ و… تولید نمی‌کنند.

آنها می‌آیند و می‌روند بدون اینکه اثری از خود به جای بگذارند.

در سال‌های گذشته بر تعداد رسانه‌ها و افرادی که تقاضای صدور کارت داشته‌اند اضافه شده است.

اما آیا همه اینها مستحق گرفتن کارت بوده‌اند؟ همه خبرنگار هستند؟

شاید شما فکر کنید خیلی کار سختی است که رسانه‌های فعال در تولید محتوا از رسانه‌های فیک یا رسانه هایی که محتوا تولید نمی‌کنند تمیز داده شوند.

اما این کار واقعا سخت نیست. خبرنگار واقعی کاملا معلوم است که کیست.

وقتی که رسانه‌های با مجوز رسمی در کشور مشخص هستند به راحتی می‌توانیم رسانه‌های جریان اصلی و حرفه‌ای را از کانال‌های تلگرامی اینستاگرامی جدا کنیم.

خبرنگاران و خبرنگار تخصصی حوزه سینما هم که مشخص هستند. آنها سال‌هاست که دارند کار می‌کنند و به سادگی می شود آنها را از دیگر خبرنگاران جدا کرد.

رسانه‌هایی که در زمینه فرهنگ و هنر و سینما و تئاتر هم فعالیت می‌کنند کاملا مشخص و معلوم هستند و کار سختی نیست که ما طوری برنامه‌ریزی کنیم که مثلاً خبرنگار حوزه ورزش، موسیقی، اقتصاد و سیاست در جشنواره فیلم فجر حضور نداشته باشد.

در این میان رسانه‌هایی هم هستند که به تازگی کار خود را شروع کرده‌اند اما در همین چند سال آغاز کار به خوبی توانستند جای خود را در میان پایگاه‌های خبری و رسانه ایران باز کنند.

یکی از آنها پایگاه خبری گلونی است

مسعود نجفی خبرنگار و مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر و نقد گلونی درباره صدور کارت

یادداشت مجید اسلامی را در نشریه اینترنتی چهار را بخوانید

ممکن است نام گلونی برای برخی از مخاطبان به اندازه ایسنا، ایرنا یا مهر محبوبیت نداشته باشد اما یک مدیر روابط عمومی باید بداند که رسانه‌ها را باید تحلیل کند و بعد مشخص کند آیا باید به آنها کارت داد یا خیر.

مدیر و مجموعه روابط عمومی و مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر اگر مثلاً سری به پایگاه خبری گلونی می‌زد و عملکرد این پایگاه را در جشنواره‌های سال‌های قبل بررسی می‌کرد متوجه می‌شد که این پایگاه چقدر محتوای اختصاصی خودش را تولید کرده است و چقدر در جشنواره‌های قبلی فعال بوده است.

و چه میزان محتوای خاص را در اختیار موتورهای جستجو قرار داده است.

پایگاه خبری گلونی در جشنواره‌های سی و چهارم، سی و پنجم و سی و ششم تقریباً برای همه فیلم‌ها نقد اختصاصی نوشت، آنها را معرفی کرد و از فضای روزانه جشنواره برنامه‌های رادیویی، یادداشت و گزارش‌های روزانه و نقد فیلم منتشر کرد.

گلونی به ویژه در جشنواره سی و پنجم و سی و ششم محتوای اختصاصی بسیار زیادی را بر روی وب قرار داد.

گلونی در هر دو دوره دستش از کارت جشنواره خالی ماند اما وظیفه رسانه‌ای خود را به انجام رساند.

در آن سال‌ها رسانه‌های تلگرامی و اینستاگرامی و دوستان آشنایان به جای این پایگاه خبری در جشنواره حضور پیدا کردند.

امسال نیز فقط یک سهمیه به این پایگاه اختصاص داده شد.

این روند که ما فقط رسانه‌های بزرگ را ببینیم و فکر کنیم رسانه‌هایی که تازه تاسیس هستند رسانه‌هایی کم اثر هستند بزرگترین اشتباه مدیران روابط عمومی و مدیران جشنواره و مجموعه تحت مدیریت مسعود نجفی در دو سال اخیر بوده است.

امروز رسانه‌ها را نه بر مبنای بزرگی! یا هزینه‌هایی که خرج می‌کنند یا وسعت غرفه‌ای که در نمایشگاه‌ها می‌زنند بلکه بر اساس بهینه سازی سایت و قدرت سئو و قدرت دامین اتوریتی بررسی می‌کنند.

رویداد۲۴ نوشت: «جشنواره سی و هفتم فیلم فجر در حالی افتتاح شد که از همان ابتدا حرف و حدیث‌های بسیاری درباره آن مطرح بود.
از نحوه صدور کارت‌های خبرنگاران گرفته تا تغییرات عجیب در برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و بدعت‌گذاری در سانسور نشست‌های خبری.
برای صدور کارت در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر از سوی روابط عمومی این جشنواره ده شرط به عنوان شروطی که برای صدور کارت مورد توجه قرار می‌گیرند عنوان شد؛ سه شرطی که روابط عمومی جشنواره فیلم فجر به عنوان شرط صدور کارت خبرنگاری عنوان شد، ابهام‌های زیادی ایجاد می‌کند.
خصوصاً بند سوم آن که یکی از شروط لازم برای صدور کارت را ارتباط رسانه با رویداد‌های سینمای ایران ذکر کرده است.
سوال اصلی که برای اصحاب رسانه پیش آمده بود این بود که چه کسانی تشخیص می‌دهند یک رسانه چگونه با سینمای ایران ارتباط داشته است و اساسا منظور از ارتباط با رویداد‌های سینمای ایران چیست؟ آیا حجم مطالب منتشر شده در رسانه‌ها ملاک بود یا به روز بودن؟
اگر حجم مطالب منتشر شده ملاک بود، چه میزان مطلب تولیدی منجر به صدور کارت می‌شود و اگر به روز بودن رسانه در پوشش اخبار سینمای ایران مهم است، کدام رویداد‌ها باید توسط یک رسانه پوشش داده شود تا نظر صادر کنندگان کارت را جلب کند؟
گنجاندن چنین بندی صدور کارت برای اصحاب رسانه را به شدت وابسته به سلیقه روابط عمومی جشنواره و مسئولان برگزار کننده جشنواره می‌کند.
به طوری که مسئولان این کار می‌توانند هر کس را که به نظرشان رسید که شرایط صدور کارت را ندارد حذف و هر کس را که دوست داشتند به لیست اضافه می‌کنند؛
اتفاقی که افتاد و هرگونه که برگزارکنندگان جشنواره علاقه داشتند، اسامی حذف کردند و به کسانی که می‌خواستند سهمیه دادند.
پیش از ارائه کارت‌های خبرنگاران برای حضور در جشنواره فیلم فجر، برگزارکنندگان لیست بلندبالایی از کسانی که درخواست حضور داشتند منتشر کردند.
طبیعی بود جشنواره نمی‌توانست برای همه درخواست‌کنندگان کارت صادر کند، با اینهمه مشخص نشد این کارت‌ها به چه کسانی رسید!»

نقدی بر مجموعه تحت مدیریت مسعود نجفی در دو سال اخیر

مسعود نجفی خبرنگار و مدیر روابط عمومی

رسانه تاثیرگذار

نقدی بر مجموعه تحت مدیریت مسعود نجفی در دو سال اخیر

رسانه تاثیرگذار رسانه‌ای نیست که با سلبریتی‌ها مصاحبه کند یا محتوای ویدیویی از فرش قرمز جشنواره منتشر کند.

رسانه تاثیر گذار رسانه‌ای است که هنگام جستجو محتوا را در اختیار مخاطبان قرار بدهد.

رسانه تاثیرگذار رسانه‌ای است که بتواند محتوای تولیدی‌اش را برای همه سال‌ها در اختیار مخاطبان قرار بدهد.

برچسب‌ها را درست و حرفه‌ای استفاده کند، تیترها و میان‌تیترها را درست و حرفه ای انتخاب کند و سعی بکند نقد تخصصی را در دستور کار خود قرار بدهد و جشنواره فیلم فجر را محلی برای دریافت لایک و کلیک و بالا بردن اعضای کانال و یا صفحه خود قرار ندهد.

پایگاه خبری گلونی امسال هم در سینمای رسانه‌ها حضور ندارد و ترجیح داده است با تحریریه خود در یک مکان دیگر به تولید محتوای اختصاصی از جشنواره سی و هفتم فیلم فجر بپردازد، اما نمی‌شود که از حق خودمان بگذریم و این انتقاد را متوجه مدیران روابط عمومی نکنیم که چرا به پایگاه خبری گلونی فقط یک کارت اختصاص داده شده است.

وقتی که جریان صدور کارت‌ها با توصیه پیش برود و مدیران روابط عمومی کمترین وقت و حوصله را برای بررسی محتوایی و فنی و تکنیکی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها انجام ندهند این طوری می‌شود که رسانه‌هایی که تولید محتوا می کنند به حاشیه رانده می‌شوند.

همین الان ببینید ویدیوهای نشست‌های فیلم‌های جشنواره چگونه در کانال‌های پایگاه خبری گلونی توزیع شده‌اند.

تمام نشست‌ها در صفحه اختصاصی و رسمی گلونی در آپارات، نماشا و یوتیوب بارگذاری می‌شوند.

یک مدیر روابط عمومی باید بداند که رسانه‌ها را باید تحلیل کند و بعد مشخص کند آیا باید به آنها کارت داد یا خیر.

نقدهای فیلم همراه با عکس و این ویدیو‌ها در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود و تگ‌ها و برچسب‌ها جدا سئو می‌شوند و تیترها و نام کارگردان‌ها و فیلم‌ها را نیز مجزا سئو می‌کنیم و در اختیار گوگل قرار می‌دهیم.

بدیهی است که این کارها برای گرفتن کارت جشنواره فیلم فجر انجام نمی‌شود و دغدغه خبرنگار ما و تحریریه گلونی است اما مدیران روابط عمومی باید بدانند در سال‌های آینده به سمت رسانه‌هایی بروند که تولید اختصاصی و چند رسانه ای انجام می‌دهند و مطالبشان برای همیشه در دسترس عموم خواهد بود.

این گله گلونی بود. امیدواریم رسانه‌هایی که شایسته هستند حمایت شوند، با عدالت حمایت شوند.

اگر عدالت در کار باشد و نام گلونی نباشد گله‌ای نیست. گمان ما این است عدالت در روند صدور کارت برای جشنواره رعایت نشد.

این روند که ما فقط رسانه‌های بزرگ را ببینیم و فکر کنیم رسانه‌هایی که تازه تاسیس هستند رسانه‌هایی کم اثر هستند بزرگترین اشتباه مدیران روابط عمومی و مدیران جشنواره و مجموعه تحت مدیریت مسعود نجفی در دو سال اخیر بوده است.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل