گلونی

چاقوکشی در ورزشگاه‌ ها رفتن به این اماکن را ریسک پذیر کرده است

چاقوکشی در ورزشگاه هندبال

چاقوکشی در ورزشگاه هندبال

چاقوکشی در ورزشگاه‌ ها رفتن به این اماکن را ریسک پذیر کرده است

پایگاه خبری گلونی؛ معین بادپا: درگیری و چاقوکشی در یک مسابقه هندبال که میان هواداران اتفاق افتاد، چندین مصدوم داشت.

از جمله یکی از بازیکنان دو تیم که با چاقو مورد حمله قرار گرفت و بازیکن دیگری که با پرتاب صندلی و اصابت آن از پشت به سر، بیهوش شد!

شاید زمانی این رفتارها را بیشتر در هنگام ورزش فوتبال شاهد بودیم. از حمله و سنگ‌پراکنی به داور و بازیکنان تا مجروح‌دادن‌های تعداد بالای بعد از بازی و به ندرت کشته‌دادن.

حداقل آنکه خبرش نسبت به سایر ورزش‌ها بیشتر شنیده می‌شد. البته این روزها فوتبالیست‌ها هم نشان داده‌اند، اگر تماشاگران آرام باشند، خودشان بلدند انتقام خودشان را از تیم حرف بگیرند. حال چه حریف داخلی باشد و چه خارجی.

شاید برخی بگویند در کشورهای دیگر هم بعد از مسابقات این اتفاق می‌افتد و طبیعی است. اما اینکه خارجی‌ها هم چنین می‌کنند معیاری برای تایید و درست بودن آن نیست.

امروز این حد از خشم در جایی که قرار است غیر از پرورش جسمی، برای روح و رفتار و اخلاق ورزشکار و هوادار مفید باشد شاهد رفتاری غیرطبیعی محسوب می‌شود. یک روز در بسکتبال دیده اتفاق می‌افتد، روز دیگر در والیبال و امروز هم در هندبال.

چاقوکشی در ورزشگاه و جرات تماشاگر

اینکه برای جلوگیری از اتفاقات بعدی چه می‌توان کرد را کارشناسان و متخصصان می‌توانند بگویند. شاید بگویند تغییر رفتار این چاقوکشان مثلا ورزشی، دیگر دیر شده است، شاید گفته شود نظارت دقیق‌تر و بازرسی بدنی باید جدی گرفته شود.

شاید هم روش‌های دیگری ارائه دهند. به هرحال آنچه مسلم است اینکه قرار نبود در ورزشگاه‌ها و مسابقات ما چنین اتفاقی بیفتد.

با این سرعت اگر پیش برویم ورزشکار شدن و ورزش دیدن در یک سالن ورزشی کوچک هم تبدیل به یک تهدید و رفتار پرریسک می‌شود.

آن وقت حتما طول خواهد کشید تا بخواهیم از امن بودن ورزشگاه‌ها سخن بگوییم و افراد دیگر را از سلامت رفت و آمد برای تماشای یک مسابقه مطمئن کنیم.

کاش مسئولان فکری کنند تا روز به روز دایره افرادی که می‌توانند یا به عبارت بهتر جرات می‌کنند به تماشای یک مسابقه در ورزشگاه بنشینند تنگ‌تر نشود.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل