جولیوس سزار بزرگ‌ترین نابغه روم باستان به دست چه کسی کشته شد؟

جولیوس سزار بزرگ‌ترین نابغه روم باستان به دست چه کسی کشته شد؟

چه کسی جولیوس سزار را کشت؟

به گزارش پایگاه خبری گلونی، جولیوس سزار به‌عنوان بزرگ‌ترین نابغه روم باستان مورد توجه بسیار بوده است. او در ۱۵ مارس، ۴۴ سال پیش از میلاد، به وسیله گروهی از اشراف که عضو سنا یا مجلس حکومتی و مخالف سیستم حکومت فردی او بودند، به قتل رسید.

سزار که ۵۸ سال داشت، بعد از طی دوره درخشانی به‌عنوان سرباز، نویسنده، دانشجو و مدیر به مقام امپراتوری رسید.

او در سراسر زندگی‌اش پاره پاره شدن دولت‌ها را با انقلاب یا جنگ داخلی دیده بود و می‌دانست که یک سیستم کهنه حکومتی، چگونه با جنگ میان رقیبان مدعی حکومت، بی‌قدرت می‌شود. در سال ۴۹ پیش از میلاد، سزار برای یک سری عملیات جنگی سوار کشتی شد تا کنترل مطلق را به دست آورد.

او بعد از پنج سال، با موفقیت، به‌عنوان امپراتور، دیکتاتوری خودش را آغاز کرد.

بیش از ۵۰ نفر از اعضای مجلس سنا از روی خودخواهی و وطن‌پرستی برای کشتن سزار متحد شدند.

مارکوس جونیوس بروتوس که یک وطن‌پرست واقعی به نظر می‌رسید و در جنگ با سزار از طرف او بخشیده شده بود، برای رهبری توطئه، با تحریک شخصی به نام کاسیوس لانجینوس، ترغیب شد.

با وجود کوشش‌هایی که برای آگاه کردن سزار انجام گرفتف او در روز ۱۵ مارس به مجلس سنا رفت. این روز از طرف رومی‌ها به نام روز «پانزدهم مارس» نامگذاری شد.

پلوتارک، تاریخ‌نویس یونانی می‌نویسد که توطئه‌گران دور سزار جمع شدند و وانمود کردند که درخواستی دارند. سپس متیلیوس چیمبر برای حمله علامت داد و کاسکا خنجر را در گردن سزار فرو کرد.

دیگران نیز با شمشیرهای خود به او ضربه می‌زدند، ولی سزار به نبرد ادامه داد تا آن‌که بروتوس را دید که به حمله‌کنندگان پیوست. سپس سزار با ۲۳ زخم در پای بنای تاریخی و باشکوه پمپئی و بزرگ‌ترین رقیب نظامی خود که سزار او را برای رسیدن به قدرت شکست داده بود، نقش بر زمین شد.

اما قاتلان سزار نتوانستند جمهوری را نجات دهند. بروتوس و کاسیوس بعد از شکست در نبرد، خودکشی کردند، و در سال ۳۱ پیش از میلاد، امپراتوری روم را پسر عموی سزار به نام اکوستوس تاسیس کرد.

پایان پیام

کد خبر : 114188 ساعت خبر : 1:43 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=114188
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات