خسارت ۲۰۳ میلیارد تومانی سیل اخیر به پل‌ها و تأسیسات استان لرستان

خسارت ۲۰۳ میلیارد تومانی سیل اخیر به پل‌ها و تأسیسات استان لرستان

معاون عمرانی استاندار از خسارت صددرصدی به ۱۲۱۰ واحد شهری و روستایی لرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی منطقه لرستان، دکتر احمد مرادپور در جلسه اعضای شورا و شهردار خرم‌آباد که به ریاست استاندار و حضور مهندس امیری معاون اقتصادی استاندار در استانداری برگزار شد، ضمن تقدیر از همه عوامل امدادرسانی به‌ویژه نیروهای آتش‌نشانی و خدمات شهری عنوان کرد: اگر حضور به‌موقع این نیروها نبود قطعاً شاهد تلفات جانی در سیل اخیر بودیم.

خسارت ۲۰۳ میلیارد تومانی سیل به پل‌ها و تأسیسات استان لرستان

وی با بیان اینکه نیروهای آتش‌نشانی و خدمات شهری با دست‌خالی و جان‌فشانی تمام افراد گرفتار شده در سیل را نجات دادند، گفت: اعضای شورای شهر خرم‌آباد باید با همدلی و اتحاد و برنامه‌ریزی در کنار شهردار بوده و به فکر رفع مشکلات شهر باشند.

مرادپور به عدم حضور برخی از اعضای شورای شهر خرم‌آباد در جلسات معاونت عمرانی استانداری انتقاد کرد و افزود: اعتقاد دارم که هیچ دوره‌ای به‌اندازه این دوره این‌قدر ارتباط معاون عمرانی استاندار با اعضای شورا وجود نداشته لذا باید در کنار هم با اتحاد و همدلی به فکر رفع مشکلات شهر باشیم.

خسارت ۲۰۳ میلیارد تومانی

وی در ادامه بخشی از خسارت‌های سیل اخیر را تشریح و عنوان کرد: در سیل ۹ بهمن جاری ۲۰۳ میلیارد تومان خسارت به تأسیسات لرستان وارد شده است.

این مسئول افزود: ۱۰۱ میلیارد تومان به زمین‌های زراعی و کشاورزی، ۱۱۰ واحد شهری و ۱۱۰۰ واحد روستایی صدرصد خسارت و باید بازسازی شوند.

وی عنوان کرد: ۱۰۳۰ واحد شهری و ۱۸۰۰ واحد روستایی نیازمند به تعمیرات هستند.

مرادپور گفت: ۹۰۵ واحد شهری و ۵۲۵ واحد روستایی اموالشان صددرصد از بین رفته است.

وی اضافه کرد: ۱۵۷ دستگاه خودرو در استان خسارت‌دیده‌اند که از این تعداد ۱۵۲ خودرو مربوط به خرم‌آباد هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان گفت: طبق کارهای کارشناسی توسط تیم کارشناسان آب منطقه‌ای لرستان در سیل اخیر ۵۷۰ مترمکعب دبی آب در ثانیه در رودخانه خرم‌آباد بوده که این میزان از دوره بازگشت ۱۰۰ ساله بیشتر بوده است.

پایان پیام

کد خبر : 113678 ساعت خبر : 4:06 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=113678
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات