فاضلاب خانگی بلای جان خاک و آب شهر همدان شده و آن‌ها را آلوده کرده است

فاضلاب خانگی بلای جان خاک و آب شهر همدان شده و آن‌ها را آلوده کرده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با اشاره به اینکه تا کنون خودورهای ویژه تخلیه فاضلاب خانگی و یا لجن‌کش بسیاری در استان جریمه و توقیف شده‌، از برخورد شدید با رانندگان این خودرو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سیدعادل عربی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح این خبر اظهار کرد: معمولاً این خودروها اقدام به تخلیه فاضلاب خانگی در حواشی و اطراف شهر می‌کنند که متأسفانه این اقدام بارها تکرار و پسماندهای فاضلاب موجب آلودگی خاک و هوا شده است.

وی ادامه داد: این اقدام بارها در حواشی شهر تکرار شده و مأموران محیط زیست به عنوان ضابط دادگستری در صورت مشاهده و یا گزارش با رانندگان آن برخورد شدید داشته‌اند که گاهی رانندگان خودرو با مقابله موجب درگیری با مأمور محیط زیست شده‌اند.

عربی با اشاره به مجازات این رانندگان متخلف عنوان کرد: در صورت مشاهده و یا گزارش توسط مردم، مأموران محیط زیست خودروی تخلیه فاضلاب را توقیف کرده و راننده را برای رسیدگی به تخلفش به مقامات قضائی معرفی می‌کنند.

وی با بیان اینکه تخلیه این پسماندها، آلودگی شدیدی را به وجود می‌‌آورد، خاطرنشان کرد: رهاسازی و تخلیه فاضلاب در رودخانه‌ها و یا حواشی شهر، خاک و آب را به شدت دچار آلودگی می‌کند، به‌طوری‌که پاکسازی محیط از این آلودگی‌ها بسیار سخت و دشوار است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان در پایان گفت: افرادی که قصد تخلیه فاضلاب خانگی خود را دارند می‌توانند طی تنظیم قراردادی با تصفیه‌خانه‌های خصوصی و یا دولتی فاضلاب خام خانگی را به این مراکز تحویل دهند.

به گزارش ایسنا؛ گزارش‌های مردمی حاکی از آن است که در منطقه حسن‌آباد شهر همدان موردی از تخلیه فاضلاب خانگی مشاهده شده همچنین مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان عیناً خود شاهد این امر بوده و نسبت به برخورد با فرد خاطی اقدام کرده است.

پایان پیام

کد خبر : 113684 ساعت خبر : 4:38 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=113684
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات